asus notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

forrest1

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
hallo forum. ik heb een vraag. ik heb een asus notebook Z37 series waar windows vista op stond bij aankoop. nu heb ik gewisseld van systeem en heb windows 7 premium erop gezet, loopt prima alleen mis ik 3 drivers. de usb 2.0 2m webcam driver en 2 basissysteem drivers. en die kan ik maar niet vinden ook niet bij asus, mischien dat ik wat verkeerd doe maar kan ze niet vinden, kan iemand mij met die drivers helpen. dank u wel. sorry hierbij aan het forum mooi kerstfeest en gezond 2013.

Je kunt normaal gesproken gewoon de Vista drivers gebruiken, zolang je maar de Vista 32-bits drivers gebruikt als je W7 32-bits hebt en de Vista 64-bits drivers gebruikt als je W7 64-bits hebt.
Overigens is je aanduiding niet specifiek genoeg, want er is:
Z37A
Z37E
Z37Ep
Z37S
Z37Sp
Z37V

Begin in ieder geval eens met het detecteren en daarna installeren van de drivers van Intel. Detectieprogramma: hier
Goede kans dat ook de webcam driver bij Intel te krijgen/downloaden is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
asus notebook.

hallo dnties bedankt voor de reactie op mijn vraag. ja klopt het is een Z37S notebook ben naar die site geweest van intel maar word er niet zo wijs uit. ben op verschillende sites geweest dan denk je je bent er maar moet je eerst weer zo,n programma downloaden en dan heb je nog niets, word men moedeloos van. ik heb hier nog wel een cd met vista drivers die zijn van mijn desktop van fujitsi siemens maar die cd loopt niet op een andere pc ook al copie van gemaakt krijg je altijd only for fjs. er staat nu win 7 premium 32 bits op.

Laatst bewerkt:
Doe in ieder geval dat Intel programma.
Verder schijnt Drivereasy een goed programma te zijn, maar heb ik zelf geen ervaring mee.

Tijs.

hallo dnties. het is me gelukt 2 drivers te vinden en instaleren met driveryeasy, de driver voor de webcam de genesys logic usb 2.0 pc cam driver heb ik ook gedownload maar kan hem bij geen mogelijkheid instaleren dat is nu het brobleem. heb hem op usb stick gezet maar lukt ook niet via de stick. heeft u nog wat tips. bij voorbaat dank.

Welke link heb je gebruikt voor het downloaden van die driver? Overigens zou het kunnen zijn dat je via Apparaatbeheer de driver moet installeren die je nu hebt gedownload:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Rechtsklik op het met geel vraagteken gemarkeerd apparaat dat je camera voorstelt, en kies voor Stuurprogramma installeren.
Kies voor "Op mijn computer naar drivers zoeken" (of zoiets) en blader in het volgende scherm naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Tijs.

Evt. kun je proberen of deze driver de juiste is (zie installatiemethode in mijn vorige posting).
In de map 32-bit de driver voor Windows 32bit en in de map 64bit de driver voor Windows 64-bit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan