Asus P4b-LA

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperTeke

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Berichten
36
Beste Damens en Heren,

Ik heb een probleem wat de moederbord betreft. Ik had eerst een moederbord wat stuk ging. Later kocht ik een andere, precies dezelfde model maar dee kan ik nog steeds niet aan het praten krijgen.

Wanneer ik de moederbord aansluit met alle onderdelen erin en de computer opstart krijg ik geen beeld. De moederbord werkt wel volgens mij. Want de Usb muis enzo krijgen stroom, ik hoor de hardeschijf ook allerlei dingen doen. etc etc.

Ik dacht dat mijn video-kaart kapot zou kunnen zijn. Ik heb hem even in een andere computer getest, en nee hoor. Hij werkt gewoon naar behoren.

Wanneer ik de computer op start krijg ik geen beeld en gaat mijn monitor op slaap mode. Ik kan dus de bios niet in. Ik hoorde dat je middels batterij eruit halen of jumpers switch de moederbord kon resetten maar dit is helaas niet gelukt. De batterij heeft dagen eruit gelegen en de jumper is nog steeds niet gevonden. (Heb de manual ook erbij gepakt maar verder geen succes)

Kan iemand mij helpen ? Ik zou namelijk als studentzijnde de computer een nieuw leven in willen blazen en niet gelijk een nieuwe willen kopen.
Het gaat om een 1.7 ghz HP computer met 60 GB hardeschijf en 384 MBram geheugen. Videokaart: N-videa Geforce 64mb

Bij voorbaat dank aan alle reacties
 
als de monitor niet van bv geel naar groen springt tijdens het booten .]
dan is het inde regel dat het aan het geheugen ligt .
kijk dat eens na .
en heb je wel de chipset drivers er op zitten .
en weet je zeker dat het nieuwe bord de zelfde chipset heeft
 
als de monitor niet van bv geel naar groen springt tijdens het booten .]
dan is het inde regel dat het aan het geheugen ligt .
kijk dat eens na .
en heb je wel de chipset drivers er op zitten .
en weet je zeker dat het nieuwe bord de zelfde chipset heeft

Ik ga vandaag even de geheugen eruit bouwen en maar 1 bar geheugen erin doen.
De board is echt exact dezelfde board.

Dank je voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan