Asus P4B mainboard ziet cd-rom niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

krystian

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2002
Mijn asus mainboard heeft af en toe keuren dat hij de cd-rom station niet wil zien in windows XP.

Doe ik de pc open en ik romel wat tussen de cd-rom stations en kabels dan is het weer goed, voor even.
En na 1 dag komt hetzelfde probleem weer terug.

Nieuwe cd-rom all geprobeerd werkt even maar na paar dagen weer hetzelfde probleem met nieuwe cd-rom station.

Laatste mainboard bios update zit er ook op.

Windows XP all opnieuw geinstaleerd helpt ook niet.

Nieuwe IDE kabel ook eropgezet werkt ook niet.

IDE Driver opnieuw geinstaleerd ook niet.

Wat kan ik nog meer doen?

Misschien is je voeding niet toereikend genoeg voor alle hardware die in je PC zit.
Wat zit er allemaal ingebouwd en hoeveel Watt is je voeding?

lijk wel of de voeding op de apparaten niet goed aan gesloten zijn (pinnetje los?)

Nou de voeding is wel goed.
Hij geeft aan dat de cd-rom station is aangesloten(in deze computer) enzo en ik kan ook cd-rom station open en dicht doen,maar als ik een audio of data cdtje erin doe dan leest hij die niet.

Ik klik dan op de cd-rom station maar hij doet niets.
Hij zegt dat er geen cd in station zit,maar dat is onzin want hij zit er wel in.

Ook bij opstarten van de pc in dos geeft hij aan cd-rom station gevonden,maar onder windows wil die helemaal geen cdtjes lezen.
Heb all een andere cd-rom station geprobeerd maar precies hetzelfde.

Trouwens dvd brander aangesloten op dezelfde ide poort werkt wel gewoon lezen en schrijven.Geen probleem ermee.

Ik begrijp dat je meerdere stations geprobeerd hebt maar heb je ook andere cd-tjes gebruikt?
In de DVD brander doet ie het namelijk wel; heb je per ongeluk een niet-afgesloten cd gebruikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan