Asus P5E Bios Flash en Overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Legend

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Asus P5E X38
Intel Core2Duo E8400 @ 3.0 GHz
2x1024MB OCZ Reaperz 1150
XFX GTX260 XXX
Xilence 700W
Goede airflow

Net moederbord nieuw gekocht en geheugen, leuke upgrade kom van low-budget MSI 650i mamaplankje met E6750 wat opzich ook top heeft gewerkt altijd, maar was toe aan iets anders/nieuws. Vond met name de functies die er bij het MSI bord zaten slecht, dus vandaar.

Mijn moederbord geeft nu aan het begin bij het opstarten een error van de CPU temperatuur, dat die 100 graden Celsius zou zijn en dat de Temperatuur te hoog is, en hij herkent de CPU niet zegt hij. Dit is dus waarschijnlijk omdat hij de CPU gewoon niet kent, en dus heeft hij een Bios update/flash nodig.

Mijn vraag nu is hoe ik de Bios moet flashen zodat alles wordt herkend, en dan is mijn volgende vraag:

Mn mobo ondersteunt nu tot 1066 MHz geheugen, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn 1150 MHz volledig wordt benut?

Mvg Patrick

Je hebt mijns inziens wel een werkende cpu nodig om je BIOS te kunnen flashen.... Zit je koeler wel goed op de CPU ?

Hoe je de bios moet flashen staat op de site van Asus, er zijn verschillende manieren

(btw wat doe je met je oude E6750?)

Oude E6750 verkocht al.

CPU is werkende al, alles doet het mn systeem loopt gewoon alleen krijg die foutmelding heel raar, alles zit er ECHT goed op!

Ik ga dan even kijken, bedankt!

Die foutmelding is niet RAAR maar LOGISCH met een foute bios versie!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan