Asus P5KPL-AM

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcmelo

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Hoi iedereen ik heb een kleine probleem met een van mijn moederborden.
Bij opstart krijg ik meteen " CPU Temp Error " en dan schaakelt hij gelijk uit
Specs op moment
MB : asus P5KPL-AM
Geheugen : 0mb
Hdd :geen
PSU : 300w
Cpu moet ik effe kijken welke ik nog heb liggen

Ben gisteren met ronde 2 begonnen maar een beetje hulp is altijd handig.
Het begon opeens toe ik een spel aan het doen was
nu kom ik nog niet eens in bios en als het lukt staat er +- 100C wat onmogelijk is binnen 20 sec .
Groetjes marcel

Dat is niet onmogelijk als de CPU ventilator niet draait en/of de koelribben op de CPU helemaal verstoft zijn en/of de geleidingspasta tussen CPU en koelblok weg of verdroogd is en/of de koelribben losgeraakt zijn van de CPU (klemmetjes los).
De kast zal dus open moeten om te gaan kijken wat er rondom de CPU aan de hand is.

Tijs.

Waarom is die 100C onmogelijk? Dat is de reden waarom de boel uitvalt.

Is alles goed stofvrij? Heb je je koelblok van de processor afgehaald zonder de koelpasta te vernieuwen? Valt de computer ook uit met de behuizing open?

De fan draaide, Ribben waren schoon, koelpasta was nieuw en hij zat helemaal vast

Hij viel zelfs uit met kast open

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb ik zo snel geen idee. Hopelijk anderen wel.

Tijs.

ik ga vandaag hem uitproberen op een moederbord doos met alles helemaal vrij kijken wat er dan gebeurt

Hij start op maar krijg geen video op intern en extern video kaart .
En als ik hem eruit haal krijg ik een beep code 1 land 2 kort wat staat voor video error

Laatst bewerkt door een moderator:
Koelpasta was nieuw, maar heb je ook nieuwe pasta zelf aangebracht? En hoe en hoeveel heb je aangebracht?

1 keer lang + 2x kort is een geheugenprobleem bij dit moederbord. Probeer dat eens opnieuw te plaatsen en te testen met 1 enkele geheugenmodule.

ik had ongeveer halve dopert gebruikt en hij start pas met piepen als ik de videokaart er uit haal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan