Asus P5MT RAID driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Ik moet een Windows server 2008 r2 op stage installeren in raid configuratie.
Ik heb in de bios al ''raid'' ingesteld en de raid configuratie gedaan en die zit wel raid 0.
maar wanneer ik in de setup ben deze ''http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5MT/Driver/Driver.zip'' aan het inladen deze pakt hij wel alleen ziet de setup 2 individuele schijven:shocked:
ligt dit aan de driver of aan de bios??

Als je RAID inschakelt, moet je daarna nog wel een RAID volume aanmaken (middels de RAID BIOS). In je omschrijving mis ik dat je dat gedaan hebt.

"Raid 0" bestaat eig, helemaal niet, tis gewoon striping, maak een raid 1.

"Raid 0" bestaat eig, helemaal niet, tis gewoon striping, maak een raid 1.

alles goed met jou??:confused:

raid 0 betaat gast.
en ja heb met lsi logic het geconfigureerd als raid 0 mirroring dus.
maar server 2008 r2 ziet nog steeds 2 losse schijven.

[...]raid 0 betaat gast.

@Windowsfaq: Alles goed met jou? Raid0 is géén mirroring. Raid1 (wat Lange Pier aanbeveelt) is wél mirroring. En ik begrijp zijn gedachte er achter ook: Uitval van 1 harde schijf zorgt bij Raid0 er voor dat alles weg is danwel kan soms maximaal de helft van opslag teruggehaald worden, met een hoop hulpmiddelen en gedoe.
Bij Raid1 kan er 1 schijf kapot gaan zónder dat alles weg is. Voor servers die alleen Raid0 of Raid1 aan kunnen kies ik voor Raid1.

Terug naar je vraag: Je zegt dat je al een Raid-configuratie gemaakt via de BIOS.
a. In de handleiding, pagina 2-21: hoe staat de RAID jumper? Op 1-2 of 2-3?
b. Wel in de BIOS ingesteld "Configure SATA as" op [RAID]? [Zie handleiding pagina 4-14]
c. Na aanmaak van de Logical drive moet je 'm nog Initializen (zie vanaf pagina 5-18). Heb je dat wel gedaan?
d. Hoe groot zijn die harde schijven? En zijn ze van hetzelfde merk + type en grootte?

M.b.t. die RAID-controller driver: Waar (geef de link!) heb je die vandaan gehaald? Bij Asus staat die namelijk niet voor W7 64-bit, W8 64-bit, W2008R2, W2012...
Mogelijk zit de RAID driver al bij W2008R2 geïntegreerd, maar zou zomaar kunnen dat alleen de SATA/Intel Storage Matrix drivers er in zitten, niet de RAID...

Tijs.

Laatst bewerkt:

raid 0 betaat gast.

Tuurlijk "gast", voor mij heb je gelijk, lol, raid0 mirroring, succes ermee en zeker met je studie, nog een hoop te leren.......

Tuurlijk "gast", voor mij heb je gelijk, lol, raid0 mirroring, succes ermee en zeker met je studie, nog een hoop te leren.......

@Lange Pier: Laten we maar inhoudelijk reageren, in het belang van het stage-bedrijf... ;)

Tijs.

Nog maar even inhoudelijk: Naar zeggen (lijkt me 100% correct) op Internet/Google kun je de RAID driver laden (uitgepakt, bij voorkeur vanaf USB stick) tijdens de installatie van W2008 64-bit (zoals W2008R2) die je hier kunt vinden, als je kiest voor Win2008 64-bit en daar dan, onder SATA: ICH7R LSI RAID Driver
Directe link naar die driver: deze

Tijs.

raid 0 betaat gast.

Jij mag mij laten zien hoe jij een RAID 0 config maakt en deze dan mirrored is.

@Windowsfaq: Ik mis nog een terugmelding op mijn posting #8?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan