Asus P5N32-E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roekie

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2003
Hallo !

Als ik mijn bios instelligen verander en save settings doe krijg ik vaak een zwart scherm en moet de pc met de hand uitzetten, als ik dan opstart blijft de bios hangen met de melding dat de bios niet goed gesaved is en moet dan del drukken voor de setup !
Na soms 5x herhalen start hij wel door, de bios staat op default, dus geen gekke overclock dingen, de cmos batterij is oke !
Ook als windows soms vraagt om opnieuw op te starten blijft hij hangen met een zwart scherm, helemaal uitzetten via de aan/uit knop gaat wel normaal !

Asus P5N32-E Vista met laatste bios 0903
Intel E6700
2048gb Corsair pc800
Asus 8800GTX

Roekie

Mede gezien je probleem hier met 2 onboard netwerkadapters, vermoed ik dat er op je moederbord iets niet helemaal lekker is. Eén van de problemen zou wel eens een brakke bios chip kunnen zijn.
Als ik zo naar de specs van je pc kijk dan is die nog niet zo erg oud. Ik raad je dan ook aan om een backup te maken van alle bestanden die je wilt behouden en vervolgens met het systeem terug te gaan naar de verkoper en een claim doen op je garantie.

Bassie

Klopt, pc is helemaal nieuw, heb op een andere schijf XP draaien en daar is dus geen probleem met de LAN , dat ligt dus aan Vista denk ik !
Bios probleem is ook onder XP !

Groet
Roekie

Mede gezien je probleem hier met 2 onboard netwerkadapters, vermoed ik dat er op je moederbord iets niet helemaal lekker is. Eén van de problemen zou wel eens een brakke bios chip kunnen zijn.
Als ik zo naar de specs van je pc kijk dan is die nog niet zo erg oud. Ik raad je dan ook aan om een backup te maken van alle bestanden die je wilt behouden en vervolgens met het systeem terug te gaan naar de verkoper en een claim doen op je garantie.

Je netwerk probleem zou dan idd wel eens aan de drivers ervan voor vista kunnen liggen. Het BIOS probleem lijkt echter helemaal niks met de windows versie van doen te hebben en ik blijf er dan ook (vooralsnog) bij dat dat wel eens een hardwarematig probleem is waar je voor terug naar de winkel moet.

Ik heb toch nog eens even gezocht op internet en wat onthutsende dingen gelezen. Er zijn namelijk heel veel mensen met problemen met dit moederbord in icm een hele reeks geheugens. Misschien kun je zelf anders eens een kijkje nemen op de fora van asus en kijken of er daar een oplossing voor je tussenstaat.

Ik heb toch nog eens even gezocht op internet en wat onthutsende dingen gelezen. Er zijn namelijk heel veel mensen met problemen met dit moederbord in icm een hele reeks geheugens. Misschien kun je zelf anders eens een kijkje nemen op de fora van asus en kijken of er daar een oplossing voor je tussenstaat.

Oke Bassie, ga ik doen !

Thanx

Roekie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan