Asus P5P41T/USB3

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
hallo!

Ik heb nu al een tijdje de Asrock 4Coredual sata 2, En die begint me aardig te renderen. Nu wil ik een ander moederbord gaan halen, namelijk die Asus P5P41T/USB3 in combinatie met Kingston ValueRAM (linkje) Gaat dit passen? Want bij de specificaties van het moederbord staat het volgende: 4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR3 1333(O.C.)/1066/800 ECC,Non-ECC,Un-buffered Memory
Dual Channel memory architecture
*Due to the chipset limitation, this motherboard only supports up to four single-rank or two dual-rank memory module.

Als dit niet past, zouden jullie dan misschien een andere geheugen voor kunnen stellen?

Mvg Gino Brugman

Ik zou eerder voor een andere mobo gaan en nog een reepje erbij kopen. Je kunt er nu maar 2 gebruiken.

Welk mobo+geheugen raad je dan aan? Socket775, budget: 100+/-

edit:

misschien wil me pa wat bij leggen en koop ik 2 setjes van deze: OCZ Gold DDR3 PC3-8500 Low Voltage Dual Channel

Laatst bewerkt:
tripple channel geheugen op een dual channel bord werkt wel maar niet optimaal

je bent beter uit als je je houd aan de dual channel geheugen spec's
anders gaat je geheugen in single channel werken

2 x 1GB, 4 x 1GB, 2 x 2GB, 4 x 2GB, 2 x 4GB etc zo behoud je dual channel busbreedte waardoor je pc sneller laad opstart en verwerkt

pc3-10600 = standaard op het moment pc3-8500 is trage ram

2 x 2GB kingston value ram pc3-10600 1333mhz is prima veel doe je er tog niet mee

(vandaar ook de verschillende kleuren op het moederbord van de geheugen sloten)

Laatst bewerkt:
Oke dus als ik 2x dual channel 4GB koop en hem gwn lekker verwen met DDR3, Dan werkt t gwn goed, en haal ik hogere renderspeeds in AAE CS4?

edit: Nog aanraders wat betreft s775 ddr3 moederborden?

hoger render speed dat kan maar het heeft natuurlijk ook met je cpu vermogen te maken
en trage cpu zal alles vertragen ongeacht de hoeveelheid ram

Weet ik, ik heb hier een C2D e6750 2,66Ghz . Voorlopig kan ik daar wel mee vooruit:)

Nog suggesties voor een mobo en evt. nog ram?

imho je bent beter uit als je alles verkoopt
en voor een Am3 setup gaat

maar ik weet niet hoe hoog je budget licht?
een phenom x6 + 8GB aan geheugen en je rendered als een koning op een troon :P

Ik heb momenteel:
Intel c2d e6750 < leen ik van vriend
Asrock 4COREDUAL SATA 2
2GB ddr667 <leen ik van vriend
Ati 5570 1GB DDR3

Mijn budget is rond de 100 :o

o laat dan maar zitten :P
100 euro is wel heel weinig voor een upgrade

tjah opzig is het kopen van ddr3 geen slechte optie word tog gebruikt

kun je voor goedkoper moederbord gaan?

't is jammer dat je budget zo laag is, anders heb ik hier nog wel wat voor je liggen ;)

wat heb je liggen dan? miss wil me pa wat bij leggen?

Laatst bewerkt:
1055T + 4x1GB Geheugen, op 1333 Mhz met heatspreaders. Daar wil ik dan 135 inclusief voor vragen. Winkelprijs is ~170 euro.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik toch maar voor de Asus P5p41t/USB3 + 2x2GB OCZ Gold Low Voltage Dual Channel Kit. Dan koop ik later nog wel zon ocz dualchannel kit :)

Daarom zei ik ook dat je budget te laag was ;)
Lijkt me een goed idee trouwens.
Maar niet nog een kopen, dat werkt niet weet je nog ?

Jah weet ik, ik ga dat moederbord kopen + 1 kit dual channel 4GB van OCZ , en dan koop ik later nog zo'n kitje :)

Omdat jouw geheugen DS is, en de mobo idg geen 4 reepjes aankan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan