Asus p5q draait niet met 4pins bij cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

mraqua

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2013
moederbord probleem

het moederbord start niet en kom niet in bios of wat dan ook geen beeld volgens mij ook hoor ik geen piepjes en lampje brand gewoon constant groen

wanneer ik de 4 pins aansluiting bij de cpu eruit haalt dan draaien alle fans wel van cpu voeding en videokaart en me harde schijf slaat ook aan echter geen beeld

waneer ik de 4 pins aansluiting erin doe dan doet niets het behalve het groene lampje

Wat kan ik hieraan doen??

4pins zal je hoe dan ook nodig hebben.

Wat de rest betreft: mijn glazen bol is kapot. Wat heb je gedaan waardoor het spul niet meer werkt? ben je een pc in elkaar aan het steken van oude onderdelen?

ja ik snap het ook niet

alleen ander moederbordje wat ik heb overgekocht

de 4pins is volgens mij voor de cpu klopt dat??

Waarom zal niets het doen als de 4pins bij de cpu aangesloten zit?!?!?!?!

Laatst bewerkt door een moderator:
me hele dag is verpest

wil net me videokaart weer terug in me goed werkende systeem zetten en starten kom ik erachter dat me hd7850 stuk is gegaan door het moederbord wat niet goed werkte

Heb je het moederbord wat je overgenomen hebt wel werkend gezien? Je videokaart in meerdere systemen getest? Kwam die HD7850 uit het goedwerkende systeem?

ja die kwam uit een goed werkend systeem me game systeem i7 alles erop en eraan

dit is een p5q pro moederbordje en had een x3350 processor ervoor maar heb hem net getest met een e6600 processor..........
wat een elende

EDIT: geen garantie ook op me videokaart want had hem overgenomen via mp zonder bon die was hij kwijt

Tja, je moet natuurlijk niet zomaar iets aannemen van iemand dat het werkend is. Tevens kan je videokaart ook door iets anders defect zijn geraakt, dat is waarschijnlijker dan door het moederbord. Heb je je maatregelen genomen om statische elektriciteit te voorkomen (heel belangrijk met dit weer)?

Probeer nog eens je HD7850 opnieuw in je systeem te stoppen, misschien is er niet 100% contact? Gaat de ventilator van de videokaart nog draaien? Krijg je piepjes te horen?

Hoi
Ja de ventilatoren draaien wel van de videokaart als de 6pin aansluiting aangesloten zit
En hoor geen piepjes ofzo uit me behuizing bedoel je toch?
ik heb nu de ventilaors eraf kijken of ik een connecter bol zie staan ofzo maar er is niets te zien

Ho, je hebt het koelblok van je videokaart afgehaald? Zo ja: dan zal je nieuwe koelpasta moeten aanbrengen!

@Mraqua: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster Snel reageren.
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.;)
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.

Ho, je hebt het koelblok van je videokaart afgehaald? Zo ja: dan zal je nieuwe koelpasta moeten aanbrengen!

ja dat heb ik nu net pas eraf gehaald om te kijken of er iets mis is met de IC connectoren

koelpasta komt er wel weeer op :)

Waarschijnlijk is er niets te zien onder het koelblok hoor...

heb je hem nog een keer geprobeerd te plaatsen? Zelf denk ik dat je zelf het een en ander gesloopt hebt met je geknutsel. Je komt namelijk nogal ervaringsloos over.

Ik heb al menig systeem in elkaar gezet alleen nooit iets gehad wat defect was dus ben benieuwd wat er stuk kan zijn welke ic connectoren oftwel welk onderdeeltje van het moederbord en nu komt daar ook nog eens me videokaart bij

ik denk dat ik een meer technische forum moet opzoeken hiervoor :)

Nee hoor, ik denk dat je gewoon wat duidelijker moet zijn. Wat bedoel jij bijvoorbeeld met IC connectoren?

eigenlijk de elco's ic en relais al die dingen die vast gesoldeert zijn aan het moederbord,

er zitten geen relais op het moederbord......... Elco's wel, maar dat zie je snel genoeg of die bol staan of lekken. Wat bedoel je nu met IC? mosfets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan