Asus p5vd2-vm se ziet sata hdd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaap Koster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Ik heb van de week een upgrade setje gekocht:

Asus P5VD2-VM SE moederbord
2x Kingston DDR 2 667 1 GB geheugen
Processor Intel Dual core E2160
Samsung HD200HJ 200 GB Sata Harde schijf

Nu heb ik het hele spul in mijn kast gebouwd, maar bij het opstarten van het systeem geeft de bios problemen. De bios ziet mijn sata hardeschijf niet, hij blijft gewoon hangen op 3rd master.... Tevens geeft hij een probleem met de CPU ucode.

Dit laatste heb ik opgelost met BIOS update. Maar het probleem met de hardeschijf blijft (ik had gehoopt dat dit ook met de BIOS update zou zijn opgelost).

Met een IDE hardeschijf doet hij het wel, maar dat betekent dat ik of mijn DVD of mijn DVD-brander niet kan aansluiten.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem???

Ik heb precies hetzelfde moederbord en processor en ik heb een geformateerde ,Samsung S-ata 160 gb, deze herkent hij ook niet.

Ik heb zelf ook geen oplossing gevonden, ik was eigenlijk van plan een nieuwe harddisk te kopen.

Hoe kan je een IDE hdd aansluiting op het moederbord? Er zijn toch geen 80-pins aansluitingen op het moederbord?

Er zit wel degelijk een IDE aansluiting op het moederbord, zie de handleiding van het moederbord. Deze zit gekanteld, ter hoogte van de geheugen plaatsen naast de stroomaansluiting.

Jaap

ik heb vandaag een IDE hdd gehaald, 160 gig WD.

nu leest ie de harddisk wel, start goed op en als ik windows cd erin doe krijg ik

er is een onverwachte fout (117048400) opgetreden op regel 1773 in d:\xpsprtm\base\boot\setup\\arcdisp.c.

druk om een toets om door te gaan.

ik heb het getest met 2 windows versies, home en professional...

help? :)

Was een geheugen fout.

Ik heb gewoon een IDE hdd erin gezet en ik laat het voor wat het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan