Asus P7P55D audio schakelt zichzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0169

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
118
Hallo,

Ik heb sinds deze week een nieuw moederbord, Asus P7P55D. Hier ben ik zeer tevreden over, maar ik zit met één probleem. Wanneer ik een paar minuten geen geluid af speel, wordt deze functie automatisch uitgeschakeld. Heel energie-bewust natuurlijk, maar mijn speakers gaan hier heel iritant van zoemen. Wanneer ik weer via mijn toetsenbord het geluid harder of zachter zet (of dempen-niet dempen) dan doet hij het weer.
Opzich niet een heel erg probleem, maar wel erg iritant.. Ik heb in de bios gezocht, maar kon hier niets over vinden. Ook in apparaatbeheer niet. Wel heb ik de chipset drivers gewoon geïnstalleerd.

Wie oh wie kan mij helpen? :eek:
 
Misschien moet je eens kijken in je software van je audio! Ik neem aan dat de audiochip Realtek is! Als je het gevonden heb kijk dan eens onder performance. Daar zal wel iets aangevinkt staan!
 
Nee ik heb gewoon de chipset drivers geïnstalleerd die op de dvd stond. Deze heeft VIA High Defenition Audio geïnstalleerd, dus geen Realtek.
Ik heb al in dat programma gezocht, maar daar kom ik niet echt verder mee. :(

viat.jpg
 
Ik heb de nieuwste audio driver geïnstalleerd. Het probleem is nu verergerd, want als de ruis weer klinkt door mijn speakers helpen de volumeknopjes op mijn toetsenbord ook niet meer om er van af te komen :(

Dan moet ik of een muziekje opzetten, of mijn versterker uit doen..

Wat nu?!
 
Heb je bij windows wel eens gekijken. Die kunnen ook nog wel eens de oplossing bieden.
 
Qua programma's en bios heb ik echt overal gekeken..

En wat bedoel je precies met 'bij windows gekeken', heb je het dan over de site of over mijn os? Want waar zou ik dan moeten kijken. Ik snap je denk ik niet helemaal, kan je iets preciezer zijn?
 
tuurlijk kan ik wat preciezer zijn.
Alleen ik leg het vanavond uit. Want dan kan ik het beter vertellen omdat ik heir op het werk geen geluid heb.:eek:
 
Hoi !

Gewoon de manual van je mobo lezen !

Daar staat bij Asus duidelijke uitleg in.

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Daar heb ik ook al een aantal keer doorheen gebladerd, eveneens in de bios gekeken. De enige relevante informatie wat betreft audio dat ik erover heb gelezen is dat je in de bios hi-def audio aan en uit kan doen in de bios en over het programma VIA, maar zo ver was ik al :rolleyes:

http://img43.imageshack.us/i/asus001.jpg/

Ik ben het wel met je eens, het is allemaal heel duidelijk geschreven en geillustreerd, maar er staat niet de informatie in die ik nodig heb. Tenzij ik niet goed heb gekeken natuurlijk: http://www.megaupload.com/?d=1PIX7DH1
 
Hoi,

Neen, energiebesparing niet aangevinkt. Ik heb de vraag ook maar op het Asus forum gepost, ik wil het echt heel graag z.s.m. opgelost hebben. Bedankt voor die link :d

Als er iemand nog een suggestie heeft, hoor ik het uiteraard graag! :p
 
Ik heb de driver gewoon verwijderd en de computer opnieuw opgestart. Hij zocht gelijk een andere driver en installeerde deze. Het probleem is ook gelijk opgelost :)

Een hele simpele oplossing :D

Bedankt voor jullie hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan