Asus P7P55D Deluxe, niet werkende.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roentjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Beste hulpverleners!

Ik ben vorige maand begonnen aan het bouwen van een eigen computer. ik heb er zelf geen ervaring mee dus heb ik twee vrienden mij laten helpen die het al eerder hebben gedaan. ik heb aankopen gedaan naar de producten die ik in mijn Pc wilde, en waarvan bij de specificaties stond dat ze "horen" te passen.
Het moederboard dat ik heb is de "Asus P7P55D Deluxe" deze heb ik gekocht omdat ik graag een Intel I7.870 wilde hebben. Hier bij heb ik ook een videokaart gekocht namelijk de "xfx ati radeon‑5850" Hierbij heb ik ook nog RAM geheugen aangeschaft namelijk 2x 4g DDR3 1333. en 700wat voeding.

Moederboard: Asus P7P55D Deluxe
Processor: Intel I7, 870
Video: Radeon 5850HD
RAM: DDR3, 1333
Voeding: 700watt

na dit alles zorgvuldig in elkaar zetten kwam ik voor een probleem te staan. Alles draaide (fans, videokaart, lampjes moederboard etc.) maar ik kreeg geen beeld op mijn beeldscherm, sterker nog de computer vind het beeldscherm niet eens.
Na een beetje te hebben gekeken wat het probleem zou kunnen zijn kwam ik er achter dat er een rood lampje op mijn moederboard brande bij RAM. Oftewel er moet een probleem zijn met mijn RAM. met een knopje naast het lampje kon je zo genaamd de RAM configureren, Dit hebben wij geprobeerd maar heeft geen effect gehad.
Bij de specificaties van mijn moederbord staat dat DDR3.1333 gewoon hoort te werken maar dat is schijnbaar niet het geval.
Ik vroeg me dus af of U enig idee heeft wat hier het probleem kan zijn, of misschien wel hoe het probleem verholpen kan worden.
elke tip is meer dan welkom!

Met vriendelijk groet,

Jeroen D.

Hoi...

Ook de 2 reepjes in dezelfde kleur slot gezet??
Je hebt als goed is voor het ram blauwe en zwarte gleuven.Dan begin je dus met 2x blauw etc....

Hallo, bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik heb inderdaad ook al geprobeerd om het met een slot te doen, maakt het dan uit welke van de vier slots dat is?
Ook let ik uiteraard goed op dat de slots bij de zelfde kleur horen, zwart met zwart en blauw met blauw.

Goedemiddag,

Asus wil nog wel eens kritisch zijn qua merk en type geheugen nu geeft Asus niet de lijst weer maar misschien eens een ander merk en type proberen misschien even lenen bij iemand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan