ASUS PSL02 SE Doet het 2 seconden?¿

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronneke1996

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
87
Hallo

Ik heb een PSL02 SE moederbord gekregen en 4 condensatoren vervangen.
Daarna probeerde ik heb op te starten ( ik had alles aan gesloten ) en dan doet de fan 2 seconden rond draaien en dan stop hij. Wie kan me helpen?
Dit is het moederbord:
pelny.jpg
 
Goedemiddag,

Misschien toch meer stuk als 4 condensators alle goed gesoldeerd?
 
Hoi,

Je had alles aan gesloten probeer het eens zo kaal mogelijk op te starten maar het lijkt er echt op dat hij toch defect is .
De voeding doet het ergens anders in wel goed?
 
Voeding kapot.. ?

Als jij cker weet dat het goed is aangesloten.
 
ik heb meerdere voedingen en ze geven allemaal het zelfde probleem bij DEZE computer en niet bij ANDERE.

en ik start hem ook nog zo kaal mogelijk op dus alleen beeldscherm toetsenbord muis en 1 harde schijf.
 
Hallo

Je hebt 4 condensatoren vervangen...

Je vermeld echter niet welke , en of : deze kortgesloten , uitgedroogd of aan het lekken waren.

Contoleer uiteraard de elco's en vermogendioden/mosfet's rond de c.p.u deze zien het meeste af door de warmte v/d c.p.u.

Indien er kortgesloten dioden of mosfet's zijn , is het onmiddelijk exit motherboard.

Verder uiteraard alle benodigde motherboard/c.p.u. spanningen controleren op hun korrekte waarde , en of er voedingsrimpel op zit.

Het vlotste werken is met een oscilloscoop , temp. geregeld soldeerstation/desoldeerstation (uiteraard geaard).

Hou er rekening mee , dat alles wat aan een defekt motherboard is verbonden kan sneuvelen , harddisk , beeldscherm en muis kun je ook nog verwijderen in de test/herstelfase.

Peter
 
Ik heb 4 condesators rond het moederbord verwisselt en goed gesoldeerd.
@ VDK_P je gebruikt wel moeilijke woorden ik werk nog niet zo lang met computer dus graag praten met makkelijke woorden. :thumb:

En hoe kan je de mosfet's door meten??¿¿¿
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat is een professioneel apparaat de oscilloscoop die heeft niet iedereen in huis .
Ik denk dat het een betere optie is om voor een ander bord te kijken.
 
je bedoelt gewoon dit moederbord weggooien en een ander pakken of kijken naar dat onderdeel en vervangen
 
Hoi,

Eigenlijk wel gewoon kijken voor een ander moederbord je kan wel blijven zoeken maar waarschijnlijk is er toch meer stuk als dat je denkt.
 
Hoi,

Geen dank maar wat ga je ondernemen als ik vragen mag?
En het slotje kan je zelf rechts onder regelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi hem in de kast bij onze ''opslag'' en misschien gebruikt ik er een keer nog wel wat van of maakt hem :D
 
Goed idee dat ga ik doen mijn hele slaap kamer vol met moederborden hangen :D:thumb::cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan