asus radeon 4850 80°C idle te hoog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
ik ben vanochtend me nieuwe videokaart opgehaald en ben hem er ingedaan in de bios, everest enzo kon ik nergens de temperatuur vinden met GPU-z gelukkig wel en daar staat dat die 80°C is
Gpu-z.jpg
ik heb er ook even een screen van gemaakt
ik het nog niet geprobeerd met crysis maar dat zou ik ook zo even doen

greetz,
kevin10

ik ben vanochtend me nieuwe videokaart opgehaald en ben hem er ingedaan in de bios, everest enzo kon ik nergens de temperatuur vinden met GPU-z gelukkig wel en daar staat dat die 80°C is
Bekijk bijlage 52551
ik heb er ook even een screen van gemaakt
ik het nog niet geprobeerd met crysis maar dat zou ik ook zo even doen

greetz,
kevin10
Ik neem aan dat je computer vannacht uit gaat?

Start morgen je computer op en kijk direct na opstarten naar de temps: Als het dan nog zo hoog is, dan kan je er zeker van zijn dat dit niet klopt. Een videokaart kan niet in 1 a 2 minuten van ± 25 graden naar 80graden doorvliegen.

de fan staat ook maar op 24%, wat gebeurt er als je met rivatuner ofzo hem op 60% zet?

Hm, je geeft al al dat ie op 24% staat, 24 % van de koelcapaciteit van de graka koeling ..
met de huidige buitentemp. zal ie niet veel doen, staat ie op 60% dan zal deze ook beter koelen, en logischerwijs minder warm moeten worden.

Let wel, een goede airflow in je kast doet dezer dagen wonderen ...;)

80 graden idle is wel te heet, stressed is het een prima temperatuur.

zelfs stressed is het aan de hoge kant , tenminste niet leuk voor over te klokken, maar dat ligt bij iedere kaart anders, er zijn ook kaarten die stock tegen de 100graden stressed aanlopen. maar van de 4850 is nog niet zoveel bekent, kan ook best zijn dat dit bij alle 4850 kaarten zo is.

bedankt voor de hulp alleen me videokaart doet raar nu ik heb andere koelers gekocht niet voor de videokaart maar voor cpu en een case koelers en knipperen er 2 rode lampjes op de videokaart en maakt de fan het geluid dat die steeds aan uit aan uit aan uit gaat
ik heb alles er al tijd en erin gehad maar werkt niet en de koeler voor cpu zat iets in de weg ofzo ik maak daar nog wel een nieuwe topic over:)

bedankt voor de hulp alleen me videokaart doet raar nu ik heb andere koelers gekocht niet voor de videokaart maar voor cpu en een case koelers en knipperen er 2 rode lampjes op de videokaart en maakt de fan het geluid dat die steeds aan uit aan uit aan uit gaat
ik heb alles er al tijd en erin gehad maar werkt niet en de koeler voor cpu zat iets in de weg ofzo ik maak daar nog wel een nieuwe topic over:)

heb je ook de GPU-voedingkabel aangesloten?

Dat dacht ik al, vandaar de tip :).
Je kunt topics opzoeken via het profiel van personen.

de temperatuur licht nu op 75 graden heb ik de pc ook al een uurtje aan en als ik crysis speel word die zoon 80 á 85 en dat is toch wel goeie temperatuur?

de temperatuur licht nu op 75 graden heb ik de pc ook al een uurtje aan en als ik crysis speel word die zoon 80 á 85 en dat is toch wel goeie temperatuur?

oh ja , dat is wel ok, niets om bezorgd over te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan