Asus Radeon 9600XT 128MB DDR

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Als beginnend ATI Software gebruiker kostte met het wat moeite om me scherm op 85Hz te zetten, dat gaat niet zo makkelijk als ik gewend was.
Maar nu het gelukt is ben ik natuurlijk blij.
Maar wat ik nu zo vreemd vind, als ik bijvoorbeeld een spel als GTA3 start, dan blijft hij op 85Hz staan, voorheen schoot ie altijd in 60Hz (op mijn GF4 kaart)
Klopt dit? Of doe ik toch iets fout? Het lijkt verder niet echt negatief te werken ofzo, maar het viel me gewoon op en wil zeker weten dat het geen overbelasting is voor me kaart.

Kan in de driver-instellingen anders zijn geweest. (vSync aan/uit)

Overbelasting voor je kaart is et zeker niet. :)

Oke, dus ik hoef me nergens zorgen over te maken? :thumb:
Mjah ik had het idee dat je een beetje een ghosting beeld kreeg... maar dat kan oko aan me brakke harses hebben gelegen :thumb:

Geplaatst door ijsbeer121
Oke, dus ik hoef me nergens zorgen over te maken? :thumb:
Mjah ik had het idee dat je een beetje een ghosting beeld kreeg... maar dat kan oko aan me brakke harses hebben gelegen :thumb:

Ghosting zie je alleen wanneer je een ''slome'' TFT hebt als ik et zo mag noemen.

Voor CRT's wordt dat ''tearing'' genoemd. De frames worden geprobeerd sneller weer te geven dan de monitor zelf op dat moment aan kan. Hoe hoger de herz van de monitor, hoe sneller de frames worden geprobeerd weer gegeven. Ik zeg geprobeerd, want de hardware moet hier natuurlijk aan kunnen voldoen.

Om tearing te voorkomen, heb je de optie in sommige games om vSync aan te zetten. Hierdoor wordt geprobeerd de frame-weergave gelijk te houden met de herz van de monitor. Zo heb je een soepele frame/beeldovergang. :)

Geplaatst door Muurhond

Ghosting zie je alleen wanneer je een ''slome'' TFT hebt als ik et zo mag noemen.

Voor CRT's wordt dat ''tearing'' genoemd. De frames worden geprobeerd sneller weer te geven dan de monitor zelf op dat moment aan kan. Hoe hoger de herz van de monitor, hoe sneller de frames worden geprobeerd weer gegeven. Ik zeg geprobeerd, want de hardware moet hier natuurlijk aan kunnen voldoen.

Om tearing te voorkomen, heb je de optie in sommige games om vSync aan te zetten. Hierdoor wordt geprobeerd de frame-weergave gelijk te houden met de herz van de monitor. Zo heb je een soepele frame/beeldovergang. :)

naja kijk in een game als GTA3 heb ik dat nooit hoeven doen, de monitor schoot sowieso wel op 60hz, maar das nu dus niet zo, kan ik dat niet in de drivers instellen ofzo? ben dr helemaal niet in thuis... ATI is voor mij echt toaal nieuw eigenlijk.... :o

Geplaatst door ijsbeer121

naja kijk in een game als GTA3 heb ik dat nooit hoeven doen, de monitor schoot sowieso wel op 60hz, maar das nu dus niet zo, kan ik dat niet in de drivers instellen ofzo? ben dr helemaal niet in thuis... ATI is voor mij echt toaal nieuw eigenlijk.... :o

Lekker zo laten. Kan geen kwaad.

Geplaatst door Muurhond

Lekker zo laten. Kan geen kwaad.

Naja, zoals ik al zei, leek het ff op het effect van als "Trails" in GTA aan staat (wat dus uit staat)
Had ik in Vice City ook....
Maar het vreemde was, dat ie het in het begin wel in 60Hz deed....
Nu de laatste keren weer niet :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan