Asus Radeon AX1650 Pro

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Gisteren hebben we onze nieuwe videokaart ontvangen een Asus Radeon AX1650 Pro / 256 Mb/HDTVo / AGP. Onze oude ( Asus Radeon 9600XT) was nog perfect maar we wilden eens wat nieuws met wat meer Mb en wat sneller.

Eenmaal deze videokaart er in gestoken was al meteen de pret gedaan, we starten de pc op en het begon gelijk aan één stuk te piepen zonder op te houden zodat we de pc moesten uit drukken met de ON/OF knop. (dus ook geen beeld gehad of gezien)

We hebben de kaart weer gedemonteerd en opnieuw er in gestoken maar helaas weer het zelfde piep geluid aan één stuk, toen hebben we onze andere pc geopend en daar de videokaart ingestoken met hetzelfde resultaat éen lange piep zonder onderbreking en ook geen beeld.

Na enkele keren te geprobeert hebben maar de moed opgegeven en de leverancier gebeld, en deze erkende dit probleem wel !! en we moesten de kaart maar terug sturen en deze werd op hun kosten vervangen inclusief verzend/retour kosten en een nieuwe videokaart word naar ons gestuurd.

Wij hadden ook nog een ATI Radeon 9200SE liggen met passive koeling en hebben die ook nog maar eens even er in geprikt maar die werkte ook perfect dus waar het aan kan liggen, meer als dit kan je toch niet proberen als je nieuwe kaart niet wil werken.

Toen hebben we onze oude rakker de Asus radeon 9600XT er maar weer terug in geplaats en alles werkt weer perfect, maar daar is ons probleem nog niet mee opgelost. Herkend iemand dit probleem met een nieuwe videokaart met die één lange piep (beep) die niet stopt voor dat je de pc geheel hebt uitgezet. (zonder beeld op het scherm)

We zijn in het bezit van een Asus P4C 800-E deluxe moederbord , 2048 Mb Corsair Duallchannel geheugen Pc3200/DDR400 en een Maxtor 350 Gb harddisk met 16 Mb cache geheugen en de gebruikelijke onderdelen als DVD/RW enz. Dit allemaal met het besturingssyteem Windows XP pro met SP2 Nederlands.

Wie heeft er nog zulke kaart in zijn pc gestopt en wat zijn de ervaringen ermee!! of heb ik dat maar weer eens alleen aan de hand.

Met vriendelijke groet, @xa.

als je op het begin zwart beeld houdt dat is je voeding niet goed genoeg
dus of steek je vorige videokaart er weer in of koop een nieuwe voeding..

maar kun je ook ff je processor doorgeven??
ik denk dat je een voeding moet nemen van 400-500 wil je nog een beetje verder upgraden

Edit:
wat dacht je van deze niet al te duur toch goed merk en 430 watt

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN4M22

CoolerMaster Exreme Power 430 Watt

Laatst bewerkt door een moderator:
Die bios-beep heeft echt niets met de voeding te maken.
Het zou zo kunnen zijn, dat de voeding niet sterk genoeg is voor de videokaart, maar dat zorgt niet voor een bios-beep.

Bij AMI bios, want dat is het volgens mij, betekent 1 hele lange beep gevolgd door een aantal korte, dat de videokaart niet goed geplaatst is.
De extra molex-stekker op de kaart wel aangesloten?

Maar in dit geval, als de kaart in 2 pc's goed aangesloten was, lijkt het inderdaad op een brakke kaart

Laatst bewerkt:
Allereerst wil ik even doorgeven dat ik een ENERMAX 350 WATT voeding erin heb zitten en een Pentium 4 - 3.0 Ghz gebruikt. En op de vraag of ik die MOLEX stekker op de videokaart is aangesloten was is " NEE " want daar is geen aansluiting voor op de kaart aangebracht, wel is die molex stekker erbij geleverd maar ik zou niet weten waar ik die zou moeten insteken zonder aansluiting ervoor op de videokaart (kan dat ik wat over het hoofd zie) kan ik ook niet meer controleren want de kaart is al onderweg terug naar de leverancier. Maar hij doet het dus ook in een andere pc niet met een 550 watt voeding het blijft één lange pieptoon totdat ik de pc uitzet en wat ik al aangeeft zonder ook maar wat op het scherm te hebben gezien, dit blijft gewoon zwart.

Groet, @xa.

Die bios-beep heeft echt niets met de voeding te maken.
Het zou zo kunnen zijn, dat de voeding niet sterk genoeg is voor de videokaart, maar dat zorgt niet voor een bios-beep.

Bij AMI bios, want dat is het volgens mij, betekent 1 hele lange beep gevolgd door een aantal korte, dat de videokaart niet goed geplaatst is.
De extra molex-stekker op de kaart wel aangesloten?

Maar in dit geval, als de kaart in 2 pc's goed aangesloten was, lijkt het inderdaad op een brakke kaart

nou das dan misschien in meeste gevallen zo maar ik heb het ook gehad maar
ff ontopic

dan is het probleem idd niet alle kabeltjes aansluiten:P

Beste mededenkers, we wachten ff de nieuwe videokaart af en kijken dan verder. Als de kaart het in bijde pc hetzelfde doet kunnen we beter even wachten en kijken wat voor een resultaat de volgende kaart opleverd.

Groetjes, @xa.

Beste mensen, bij nader spuurwerk en de kaart te hebben teruggestuurd naar de leverancier werd mij verteld dat er een ( MOLEX) stekker ingeprikt moest worden (stom van mij) dat ik dat niet heb gezien. Ze hebben mij de kaart teruggestuurd en heb deze er ingeprikt en GOED aangsloten, ik moet zeggen hij werkte naar behoren alleen het logo van mijn moederbord tijdens het opstarten was vertekend en konden zij ook verder niets aan doen! daar moest ik maar niet teveel aandacht aan besteden werd mij gezegd.

Verder was het probleem dat ik de mensen om mij heen niet meer kon verstaan daar de koeler zo een enorm kabaal maakte dat ik daar ook al snel gek van werd, er zat er voor mij maar een ding op deze kaart terug te sturen wat ik dan ook gisteren heb gedaan in een telefonisch overleg met de leverancier. Het geld werd volgens hem teruggstort op mijn rekening als het product mij niet aanstond en niet tevreden er over was.

Dus deze post kan worden gesloten, of er zouden zich nog wat conflicten moesten voordoen met de leverancier dan horen jullie dit wel. Bedankt voor jullie reacties en tips die ik heb mogen ontvangen.

Groetjes, @xa.

mrmusic, je hebt gelijk gehad met je MOLEX aansluiting maar al doende leert men he!!.
Ik ben u op zoek naar een passive AGP kaart met 256 Mb misschien heeft er nog iemand zo eentje liggen ben aan het zoeken daar ik toch al een aantal jaartjes deze pc heb ga ik daar niet meer teveel in investeren.

Groetjes, Obi.

ik heb ook een x1650 pro 512mb agp van sapphire hij werkte eerst ook niet maar heb ook nieuwe gekregen en nu werkt die :thumb: en maakt geen geluid.

Hoi rickmeister, ben maar blij dat hij bijna geen lawaai maakt want daar word je gek van als je die fan koeler tekeer hoort gaan. Ik had overigens de Asus Radeon AX1650 Pro 256Mb en die werkte schijnbaar ook alleen had ik de Molex vergeten aan te sluiten (stom) toen werkte hij wel zo goed dat ik niemand meer hoorde (zoals beschreven) Ben nu op zoek na een goede tweede handsje AGP.

mvgr. @xa.

Sapphire

Hoi rickmeister, ook ik heb mij ook die x1650 pro 512mb AGP van Sapphire gekocht. Ik heb deze gisteren gehaald en er in geprikt en aangesloten met een extra plat voedingkabeltje net zo een als op de floppy zit, nu heb ik een vraag aan jou. Ik heb het zelfde als bij mijn vorige kaart dat deze het Moederbord LOGO scherm niet goed weergeeft. Het is net een regenboog aan kleuren, dus in de bios maar uitgezet. (is niet de oplossing) Ten tweede als ik de pc opstart maakt de fan van de Sapphire even een hard opstartgeluidje maar dat is zo weg. Ten derde heb ik als het beeld er eenmaal staat dat het dan heel even weggaat en dan meteen weer komt zeg maar een HIKJE, heb jij ook deze symtomen of moet ik nog wat instellen hier of daar? graag zou ik dit van jou willen weten daar wij samen dezelfde kaart gebruiken.

Syteem:
------------
Intel P4 3.0 Ghz
Asus P4C 800-E Deluxe moederbord ,
2048 Mb Corsair Duallchannel geheugen Pc3200/DDR400,
Maxtor 350 Gb harddisk met 16 Mb cache geheugen,
Enermax Sllent voeding 350 Watt,
Sapphire Radeon x1650 pro 512 Mb.

Drivers van de videokaart zijn; ATI Catalyst Driver Suite Version 7.4

en de gebruikelijke onderdelen als DVD/DVD-RW enz. Dit allemaal met het besturingssyteem Windows XP pro met SP2 Nederlands.

Groetjes, @xa. (Jo)

Hoi, de Suite of alleen de Display driver en vraag 2 eerst de oude verwijderen of er over heen!!

Mvgr, @xa

Kan er overheen, tijdens de installatie vraagt CCC of je nieuw wilt installeren of updaten volgens mij

Sapphire

mrmusic, wat moet ik nou de gehele SUITE of alleen de Dispay driver er over heen installeren U zegt het maar.

groetjes, @xa.

ff toevoeging:

dat hikje is normaal.
heb 3x een ati kaart gehad en bij alle deed/doet ie dat.
lijkt of je pictogrammen op je buroblad ff wegvallen maar gelijk weer opgebouwd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan