asus recovery serieus probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

epper202

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
69
Hallo mensen,
Ik heb een asus laptop K52F
wel bekend is dat asus een system recovery partitie maakt, voor in noodgevallen je F9 bij boot drukt en je je systeem kan herstellen.
ik installeerde iets in windows 7(enige OS die erop stond) en vervolgens crashte hij en kwam in de system recovery loop. geen manier om hem eruit te krijgen en F9 werkte ook niet. met hangen en wurgen vista erop gekregen, omdat ik die nog op cd had staan en win 7 op de recovery partitie. alle bestanden veilig verkregen nu die ik moet hebben. maar nu krijg ik dus nog steeds geen windows 7 op mijn laptop vanaf die partitie, van asus, die er ook nog gewoon is. hoe kan ik dit activeren zonder het te booten vanuit dos? of heeft iemand een ander idee?

Mvg,
Egbert van Veen
 
Ik vermoedt dat je op de Win7 de opstartinstellingen hebt veranderd. Erdoor de loop. Door de installatie van Vista heb je vermoedelijk de opstartinstellingen weer hersteld. Ik zal de C partitie weer opnieuw formatteren met FAT32. Misschien kan je dan alsnog je recovery uitvoeren. Weet je zeker dat je nog de recovery partptie hebt of heb je die tijdens de installatie van Vista verwijderd?
 
graag, maar hoe? de recovery partitie is zeker nog aanwezig. C kan geformatteerd worden, maar hoe?
 
heb je in de BIOS instellingen al gekeken of de recovery opties aan staan? Meestal staan ze standaard uit. Probeer dat eerst. C kan je formatteeren door van Vista DVD te starten. Ik heb standard dat de computer eerst probeert van DVD op te starten, vervolgens van een usb stick, en dan pas vanaf de harde schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan