Asus RT-N66U in AP Mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob4512

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Hallo,

Ik heb sinds dat ik de ASUS RT N-66U heb, een hele slechte internetverbinding.
Heb hem vandaag eens als Access Point ingesteld, maar kom nu niet meer in de instellingen van de router.
De vorige IP (192.168.1.1) pakt hij niet meer. Dit is nu het ip van de router geworden en daar kan ik niks mee.
Is nu echt de enigste oplossing de reset knop op de router zelf induwen??

M.v.gr.,
bob4512

Neem aan dat de B in de titel een typefoutje is, gezien je in het bericht over de RT-N66U hebt?

Ik heb zelf de RT-N66U, probeer eens 192.168.0.1, anders resetten.

Ja klopt, typfout.
Helaas doet 192.168.0.1 het ook niet.
Ik weet alleen het ip adres van het modem. Dat is 84 en dan verder.
Het lijkt net alsof de router nu gewoon helemaal geen ip adres meer heeft.

Ik heb wel ergens voorbij zien komen dat er via asus een programma voor is. Enig idee hoe dat heet?
Heb tot nu toe alleen maar device discovery

Titel aangepast voor je. Via je eigen bericht aanpassen en dan voor "Geavanceerd" kiezen, kun je deze nog 24 uur lang zelf aanpassen. :)

Zou de router dan toch maar resetten.

Loop momenteel er ook mee te stoeien, maar dan met Aicloud. Heb deze nu wel van de laatste firmware voorzien.

Resetten dus met de cocktailprikker in dat kleine gaatje. Laat de stroom er gewoon op, dan zie je dat de modem reageert.

Zit gewoon een knop op om deze router te resetten. :) Uit mijn hoofd tien seconden ingedrukt houden.

Laatst bewerkt:
Als je een 84. van je modem ziet komen.... dan zit er blijkbaar geen router functie meer tussen dat modem en de Asus RT-N66U...
Dat mag niet..
Je kunt op een extern IP-adress geen AP zetten; de Belikin modem/router die ik voor een externe verbinding op het werk heb staan, verbiedt dat zelfs en weigert dat uit te voeren als ie ziet dat je rechtstreeks op een extern ip nr zit. Hij kan voor AP alleen de interne IP-reeksen aan.
Dus... resetten en als router instellen als je geen andere router ertussen hebt zitten.

Resetten, en dan als tip voor overnieuw te beginnen: geef de Asus eerst een vast ip-adres binnen het bereik van de dhcp-server van de modem voordat je hem insteld als acces point. Dan kan je altijd de Asus bereiken op het door jou vast ingestelde ip-adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan