Asus RT-N66U VPN probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_1994

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
Berichten
387
Hallo Helpmij-leden,

Ik heb geprobeerd om een VPN op te zetten met mijn nieuwe router namelijk de Asus RT-N66U (dit is gelukt) om vervolgens een spel te kunnen spelen via LAN mode. De client van buitenaf kan prima verbinden en inloggen op mijn VPN. Ook kan ik zelf vanaf mijn eigen PC gewoon pingen naar de client van buitenaf. De client van buitenaf kan ook prima pingen naar mijn server alleen niet naar mijn eigen PC. Ik kan wel weer pingen vanaf mijn server naar mijn eigen PC en andersom. (Server is lokaal aangesloten op de RT-N66U) Ook verbinding maken via het spel waar het om gaat (Saints Row the Third) gaat ook niet.

Heb al even wat gezocht op Google en de FAQ geraadpleegd op de Asus website alleen kom er niet echt verder mee.

Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Moet je niet nog een portforward instellen naar de server?
 
Lijkt mij van niet? Het pingen naar de server was alleen om te controleren of het aan mijn PC lag of niet. Verder heeft mijn server niets met het spel te maken of dergelijk. Via Hamachi kon ik altijd prima een LAN-game hosten. Alleen sinds Hamachi tegenwerkt zoek ik een andere oplossing...
 
De client van buitenaf kan ook prima pingen naar mijn server alleen niet naar mijn eigen PC.

Is je pc wel ingericht (in de Windows firewall of andere evt. aanwezige firewallprogrammatuur) om te reageren op ping?
En verder: Staat er tussen de RT-N66U en je pc misschien een andere (draadloze/bedrade) router? Want ook dat kan de verklaring zijn waarom ping dan niet werkt.

Tijs.
 
Ik kan vanaf mijn server pingen naar mijn eigen PC en andersom. Dus ik denk dat mijn firewall e.d. wel in orde is. (Heb firewall van Kaspersky Internet Security 2013) Verder ziet mijn netwerk er zo uit:
Wifi modem Ziggo (Op modem only mode) -> Asus RT-N66U -> Server, Switch, PC beneden

Switch -> Eigen PC, xbox360 & DLNA apparaten

Ik zit niet achter een dubbele firewall zoals u kunt zien. Ook heb ik de optie 'Respond on WAN ping' in de RT-N66U ingeschakeld alleen dit heeft niets geholpen.
 
'Respond on WAN ping' in de RT-N66U betekent dat er vanaf Internet naar de router gepingd kan worden. Dat heeft dus inderdaad niets met je probleem te maken.

Hoe wordt er gepingd? Probeer eens te laten pingen op ip-adres van je pc ipv. de naam ervan.
Verder is natuurlijk van belang of het ip-netwerk van de VPN niet hetzelfde is als het ip-netwerk van de client's thuisnetwerk. Voor een goede werking is het beste dat die netwerken verschillend zijn, anders moet in de prioriteitsvolgorde op de client de VPN-verbinding voorrang krijgen t.o.v. de LAN/thuisnetwerk verbinding...
Stel dat die netwerken hetzelfde zijn en er is op de client's thuisnetwerk (toevallig) een apparaat dat hetzelfde ip-adres heeft als jouw server, dan wordt die gepingd i.p.v. jouw server... :D

Verder heb ik geen tips.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De VPN zit in de 192.168.10.* range en mijn lokaal netwerk zit in de 192.168.1.* range. De client van buitenaf zit ook in de 192.168.1.* range. Ik zal de mijne eens aanpassen naar 192.168.2.*. Dank voor de tip. Verder ping ik via het command-prompt d.m.v. het volgende: 'ping 192.168.10.2' en de client van buitenaf: 'ping 192.168.1.3'.

Edit (19:07):

Wanneer ik de DHCP range aanpas naar 192.168.2.* dan kan ik niet meer pingen naar de client van buitenaf en hij ook niet naar mij terwijl hij wel verbonden is met mijn VPN. Ik heb mijn VPN opnieuw gestart alleen zonder succes.
 
Laatst bewerkt:
Reeksen had je niet hoeven aanpassen als ze verschillen...

Zet alles maar weer terug wat mij betreft.

Tijs.
 
Ok, alleen mijn range was hetzelfde als de range van de client van buiten af. Dit gaf toch problemen volgens jou? Of heb ik dat dan verkeerd gelezen? Heb de DHCP range terug gezet.
 
De 192.168.10.x reeks is een andere dan 192.168.1.x, als de subnetmaskers van beiden 255.255.255.0 zijn...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan