ASUS RTN12 achter ZIGGO UBEE Kabelmodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter MaxV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MaxV

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Beste mensen,

Al enkele maanden worstel ik om draadloos internet mogelijk te maken in mijn huis. Hiervoor gebruik ik de kabelmodem (oud type) van UBEE van Ziggo, die met een andere niet-draadloze router met een switch erachter zonder enige instelling prima werkt, en een ASUS RT-N12 draadloze router.

Hoe ik deze router ook instel, (wel of geen beveiliging, frequentie, ander gatewaynummer, wel of geen DCHP, wel of geen UPNP) en hoe ik de te verbinden pc's ook configureer (vrije ip's, vaste ip's), feit blijft dat internet het een tijdje doet, variërend van een paar minuten tot enkele dagen, en dan wegvalt.

Heeft er iemand ervaring met deze combinatie en enig idee waar ik de fout zoeken moet? Ik kon op dit forum en op het internet geen thread/tips meer vinden die ik nog niet heb geprobeerd, dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Beschrijf eens wat duidelijker hoe je de boel hebt aangesloten. Een router achter een router hangen is in ieder geval niet al te verstandig en kan dit soort dingen wel veroorzaken.

Sorry als ik het niet helemaal duidelijk heb omschreven. Het rare is dat ik dus geen router achter een router heb, maar gewoon een router achter een modem. Dat is het.
Alleen de Asus RT-N12 achter een UBEE Ziggo Modem, en dan de Asus op de setting Router met wireless.

Dit gaat dus een tijdje (uur/dag) goed, en dan wordt de verbinding traag/ valt uit en moet ik de modem en/of router resetten, waarna ik weer een tijdje internet heb.

Heeft de UBEE modem ook een routerfunctie (m.a.w.: kan je er meer dan 1 ethernetkabel in stoppen)? Zo ja, dan kan het zijn dat de modem tevens als router functioneerd. Dit kan je uit laten schakelen door even te bellen met Ziggo en te vragen of ze de modemrouter in alleen modem (bridge) modus willen zetten.

Nope..het is alleen een modem. Heb ook nog even met Ziggo gebeld, die zeggen dat ze ''aanraden een Speedway router te gebruiken, dat is de enige die wij ondersteunen''. Maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Daar zal het inderdaad niet aan kunnen liggen.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de router oververhit geraakt. Heb je de router niet ergens afgesloten gehangen? M.a.w. kan er genoeg frisse luncht bij?

Nou hij heeft inmiddels op drie verschillende plekken gestaan dus dan kan het niet zijn. Het kan niet aan LAN/WAN-settings liggen?

Als het goed is kan het daar niet aan liggen. Heb je de router handmatig geconfigureerd?

Met zowel automatische als handmatige configuratie is het probleem er.. (sorry voor de late reactie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan