Asus RX3041 port openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooropgesteld dat je 1 router gebruikt, en niet 2 routers die achter elkaar zijn geschakeld, zou het genoeg moeten zijn om de portforwarding in te stellen op de router.

Het ip-adres van de router is als volgt te achterhalen:
[Windows-toets]R toetscombinatie -> cmd /k ipconfig

Kijk naar het ip-adres dat genoemd wordt als Standaardgateway.
Vul dat in in Internet Explorer met http:// ervoor, en kijk of je erin komt.
Normaal is dat trouwens http://192.168.1.1
standaard gebruikersnaam: admin
standaard wachtwoord: admin

Er bestaat een specifieke handleiding voor portforwarden :) voor (o.a.) jouw apparaat hier

De volledige (engelse) handleiding: hier

Succes,

Tijs.

oke, bedankt.

Ik zie nu wel bij Utorrent dat het uitroeptekentje rood is geworden ipv geel. iemand een idee?
en nog een vraagje: waarom moet mijn pc eigelijk een statisch ip krijgen?

mvg,

oke, bedankt.

Ik zie nu wel bij Utorrent dat het uitroeptekentje rood is geworden ipv geel. iemand een idee?
en nog een vraagje: waarom moet mijn pc eigelijk een statisch ip krijgen?

mvg,

Je vraag over utorrent kan ik niet beantwoorden, maar de reden dat je pc een statisch ip-adres moet krijgen is omdat je portforwarding altijd naar een specifiek ip-adres instelt. Wijzigt dat ip-adres, dan werkt je portforwarding ook niet meer. Bij een statisch ip-adres wijzigt het ip-adres niet, en dus blijft je portforwarding werken.
Natuurlijk moet je wel opletten niet een statisch ip-adres in te stellen dat anderen (huisgenoten bijv.) van de router kunnen krijgen toegewezen.
Als je de volledige handleiding erbij pakt (zie vorige posting), op pagina 43 staat de uit te delen ip-adresreeks. Zet je die bijv. op startend vanaf 10, dan zijn dus ip-adressen 192.168.1.2 t/m 192.168.1.9 te gebruiken als statisch ip-adres. Alternatief zou je daar als eind-adres bijv. 199 kunnen zetten. Dat betekent dan dat 192.168.1.200 t/m 192.168.1.254 beschikbaar zijn om als statisch ip-adres te gebruiken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan wel, maar is niet 100% zeker, want kan (in theorie) worden uitgedeeld. Natuurlijk zullen er geen 100 computers op je netwerk zitten, maar wil je zeker zijn, zet dan het eind-adres van de DHCP pool op 99, zodat 192.168.1.100 t/m 192.168.1.254 als statisch adres kunnen worden ingesteld.

Tijs.

Uit mijn posting 2 geleden:
[...]Als je de volledige handleiding erbij pakt (zie vorige posting), op pagina 43 staat de uit te delen ip-adresreeks. Zet je die bijv. op startend vanaf 10, dan zijn dus ip-adressen 192.168.1.2 t/m 192.168.1.9 te gebruiken als statisch ip-adres. Alternatief zou je daar als eind-adres bijv. 199 kunnen zetten. Dat betekent dan dat 192.168.1.200 t/m 192.168.1.254 beschikbaar zijn om als statisch ip-adres te gebruiken.

Zet je dus de pool startend vanaf 11, dan is 192.168.1.2 t/m 192.168.1.10 beschikbaar om als statisch ip-adres te gebruiken. Jouw gevraagde ip-adres (192.168.1.10) kun je dan dus gebruiken als statisch ip-adres voor jouw pc/laptop.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je vraag over utorrent kan ik niet beantwoorden, maar de reden dat je pc een statisch ip-adres moet krijgen is omdat je portforwarding altijd naar een specifiek ip-adres instelt. Wijzigt dat ip-adres, dan werkt je portforwarding ook niet meer. Bij een statisch ip-adres wijzigt het ip-adres niet, en dus blijft je portforwarding werken.
Natuurlijk moet je wel opletten niet een statisch ip-adres in te stellen dat anderen (huisgenoten bijv.) van de router kunnen krijgen toegewezen.
Als je de volledige handleiding erbij pakt (zie vorige posting), op pagina 43 staat de uit te delen ip-adresreeks. Zet je die bijv. op startend vanaf 10, dan zijn dus ip-adressen 192.168.1.2 t/m 192.168.1.9 te gebruiken als statisch ip-adres. Alternatief zou je daar als eind-adres bijv. 199 kunnen zetten. Dat betekent dan dat 192.168.1.200 t/m 192.168.1.254 beschikbaar zijn om als statisch ip-adres te gebruiken.

Tijs.

Sorry, maar dat is dan toch niet .10?

Kijk nou eens naar mijn vorige posting: Zet het start-adres van de pool op 11, dan heb je 192.168.1.2 t/m 192.168.1.10 beschikbaar om vast in te stellen.
192.168.1.1 is natuurlijk al weg, want dat is het vaste ip-adres van de router, vandaar dat die niet beschikbaar is.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hee, het is mij eindelijk gelukt.. Ik heb het nogmaals geprobeert. het mijn ip nu volgens mij .10 en het werkt. Hartstikke bedankt!

(slotje)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan