Asus Smartdoctor Fan RPM instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmerfudge

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
8
Ik heb een Ati 4870 als videokaart. Ik ben tevreden over de prestraties van de kaart alleen wordt ik gek van het geluid.

Ik heb vervolgens ASUS Smartdoctor geïnstalleerd en hem op smartcooling staan.

Op dit moment draait hij op medium en schommelt hij tussen de 49 en 55 graden, wat heel degelijk is voor deze kaart. Hij maakt alleen best wel wat geluid, wat ik kan aanpassen door hem manual op 35% te laten draaien.

Als ik dit doe maakt hij bijna geen geluid en komt de temperatuur niet boven de 56 graden.

Het punt waar ik nu mee zit is dat Smartdoctor met de optie smartcooling de stand "slow" op 21% laat draaien, en in de stand medium op 41%. Aangezien 35% in mijn ogen een goede stand is voor "slow" wil ik dit aan passen. Alleen kan ik nergens vinden waar en hoe ik dat kan doen.

Als ik de fan op "slow" op 35% kan laten draaien ben ik tijdens het surfen en film kijken tenminste van dat geluid af. Wanneer ik een game speel mag hij best op medium draaien, het geluid van het spel komt daar toch boven uit.

De vraag is dus of het mogelijk is om de fan in de stand "slow" op 35% te laten draaien in plaats van 21%

Anders moet ik dit telkens handmatig veranderen en de temperatuur constant in de gaten houden waar ik niet zo'n zin in heb.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
 
ik heb de asus 4850 dus ik neem aan dat dat hetzelfde is met smartdoctor:)
ik zat ook met dat probleem maar dat heb ik gister ook opgelost
ik heb bij smartdoctor op settings geklikt en bij fan control op enable smartcooling en als ik dan gewoon aan het internetten ben enzo dan draait die nu op 41% en is 55 graden
maar als je dan een zwaar spel gaat spelen zoals crysis gaat die bij mij wel op 60 % of 80 % draaien maar niet meer op 100 % wat je krijgt met die standaard instellingen van smartdoctor:)

hopelijk heb je hier wat aan

greetz,
kevin10
 
ik heb de asus 4850 dus ik neem aan dat dat hetzelfde is met smartdoctor:)
ik zat ook met dat probleem maar dat heb ik gister ook opgelost
ik heb bij smartdoctor op settings geklikt en bij fan control op enable smartcooling en als ik dan gewoon aan het internetten ben enzo dan draait die nu op 41% en is 55 graden
maar als je dan een zwaar spel gaat spelen zoals crysis gaat die bij mij wel op 60 % of 80 % draaien maar niet meer op 100 % wat je krijgt met die standaard instellingen van smartdoctor:)

hopelijk heb je hier wat aan

greetz,
kevin10

Ik heb smartcooling ook aanstaan.
Waarbij de fan op 21% draait wanneer hij op slow staat, en op 41% wanneer hij op medium staat.
Mijn punt is dat ik wil dat de fan rpm op "slow" niet op 21% draait maar op 35%.

En dat is dus niet in te stellen zover dat ik weet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan