Asus Striker en CPU INIT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riess

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Ik heb toch eens een vraag voor diegene die toevallig dit al hebben meegemaakt:

Combi is een 8800GT gfx, Asus Striker Extreme mobo, geheugen 2gb GEIL, cpu is een Intel Core2Quad 6600, voeding is een thermaltake 700 watt.

Als ik deze combinatie in elkaar zet dan geeft de LCD poster achterop het mobo de kreet CPU INIT. Normaliter zou dit moeten zijn dat de cpu geinitialiseerd wordt en dat zou een seconde moeten duren maar in dit geval blijft het daarop hangen.

Alle componenten werken apart wel, zelfs het mobo is werkend uit een andere pc gekomen. Mobo al uit de kast gehad op tafel vanwege wellicht foute aarding op de kast, eenvoudigere gfx kaart erin gehad, cmos geleegd, batterij eruit, batterij op zn kop. Bedenk het en het is gedaan. CPU Init blijkt een verzamelnaam te zijn voor diverse storingen maar niemand weet eigenlijk wat voor storing.

Asus geeft geen telefonische support meer en een mailbom met zaken die ik al gedaan heb spreekt me zowieso niet aan met Asus.

Wie herkent dit en heeft een oplossing. Mijn kennis en ervaring hierover is onderhand uitgeput na alle handelingen die er al zijn gedaan.

Kom je wel tot bios scherm of helemaal niet??

Nee, voeding en alles aangesloten. Bij het aanzetten spinnen de fans van de kast, de cpu en de voeding even en dan is het stil.

Lampjes op de mobo branden, lcd poster doet het ook maar het start totaal niet op. Standaard is de memory voltsetting 1,8 en dat komt overeen met mn geheugenstripjes dus daar zou die ook niet op moeten hangen.

Heb overigens ook de geheugenstrips per stuk in iedere bank gehad maar dat hielp ook niet.

Aangezien ik niet voorbij Post kom zie ik ook de bios niet. Verder dacht ik dat deze bios updates voor de ATI Radeon 5000 chip is omdat daar de boot op blijft hangen. Gebruik zelf een GT250 of 8800GT als gfx kaart.

Kan het proberen, maar hoe kan de bios geflashed worden als het bord niets doet?

Flashen kan alleen met een andere cpu.

Mede gezien het feit, dat er verschillende versies zijn van de Q6600 en Asus zelf aangeeft, dat niet alle bios-versies alle cpu's ondersteunen, zou dat het probleem wel eens kunnen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan