Asus TFT Monitor VW202NR 20", DVI (zwart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

o'neil

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Ik ga een nieuw systeem kopen, dat ik al volledig heb samengesteld.
Nu nog een monitor. Heeft er iemand ervaringen met dit scherm? (zie titel)
Ik heb me laten zeggen dat voor een mooi beeld ik toch op een contrast van 3000:1 moet mikken, vandaar deze keuze. klik
Als iemand een beter voor evenveel of even goed scherm voor minder geld kent, zeg het dan.
Het moet o.a. dienen om te gamen.
En moest dat van belang zijn, de videokaart wordt een HD3870.

Grtz

Staat de grootte (20 inch) al vast, of overweeg je ook nog een 22 inch monitor?
Voor beide groottes geldt: voor gaming wil je een zo kort mogelijke reactietijd en een zo klein mogelijke input lag. Verder, de fabrikant kan wel prachtige waardes voor het contrast opgeven, wat het contrast in werkelijkheid (bij normale omstandigheden) is, weegt veel zwaarder. Zoek dus van verschillende interessante schermen reviews.

Laatst bewerkt:
Ja 20 inch vind ik voldoende.
Over die inputlag: hoe kan ik dat zien?
En moet het dan 2 ms ipv 5 zijn?
Heb je mss een concrete suggestie?

Oke, dan gaan we specifiek kijken naar 20 inch modellen. De input lag wordt niet vermeld door fabrikanten, en daar kun je zonder dure apparatuur zelf ook niet achterkomen. De enige manier is het lezen van reviews, waar dat in gemeten wordt. De reactietijd gegeven door fabrikant haal je in de praktijk niet, alleen tests kunnen uitwijzen wat de reactietijd daadwerkelijk is. HardwareInfo heeft onlangs een grote test van monitoren uitgevoerd, modellen die in het 20 inch segment goed scoren zijn de Samsung T200 en de Dell SP2008WFP.

Hartelijk bedankt voor je zeer goede hulp ! (ook ivm mijn moederbord)
Die T200 is op hardware.info het beste scherm dat er is en is niet overdreven duur dus ik zou niet weten waarom ik die niet zou nemen.
Op de topic Welk moederbord? zie je mijn uiteindelijke configuratie :D.

Grtz

De T200 lijkt mij de perfecte keuze, inderdaad. Toch wat beter dan die Asus die je eerst had uitgekozen. :p
Graag gedaan, als er nog iets is, hoor ik het wel. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan