[Asus USB] Netwerkkabel niet verbonden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.877
Hoi,

Vaak als de computer uitgeweest is krijg ik de ADSL verbinding moeizaam aan de praat.

Windows (XP) beweerd dat de netwerkkabel niet verbonden is (Terwijl het een USB modem is..). Na een paar keer uit / in schakelen van het modem via netwerkverbindingen werkt het meestal wel en dan ook uren achter elkaar zonder problemen.

De lichtjes op het modem branden zoals het moet, 2 oranje (Power en wan).

Het betreft een Belgacom verbinding.

Greetz,

Dennis
 
Windows (XP) beweerd dat de netwerkkabel niet verbonden is (Terwijl het een USB modem is..). Na een paar keer uit / in schakelen van het modem via netwerkverbindingen werkt het meestal wel en dan ook uren achter elkaar zonder problemen.


Eeuh, ik gebruik zelf ook nog (even) skynet en wanneer
ik geen verbinding heb of problemen ondervindt omdat er geen verbinding kan gemaakt worden, blijven de lichtjes orange (heb ook asus).

Tijdens het surfen zijn ze groen.

Wanneer ik de verbinding afsluit krijg een melding dat er een netwerkkabel niet is aangesloten.


Staat het ronde icoontje van Modem rechts beneden op groen ? Dit moet op groen staan.
Bij geen verbinding staat ie op rood.
( Wordt eerst blauw, dan geel,dan groen)

als dit op groen staat, je op de picto klikken van IE
en ( + password invoeren ) een verbinding maken.
 
Hij staat inderdaad eerst op blauw, daarna geel en wordt daarna groen alleen dat moet toch gelijk bij het opstarten gebeuren? Of is het normaal dat je eerst een tijdje moet wachten voor het groen is? (Was in 98 niet zo).

Bedankt voor je antwoord iig.
 
als ik de mijn laptop volledig bekabel zonder op te starten, alles inplug, dwz de usb-modem in in usb-poort en ander einde in ADSL-lijn dan is de verbinding "groen" tegen de tijd dat ik de laptop heb opgestart en dien ik enkel nog de IE verbinding te maken.

ALs ik eerst de laptop opstart en vervolgens dezelfde handelingen doe, dan is de verbinding blauw, geel en groen.

Vermoedlijk heeft dit een tijdje nodig.

Meer hulp ga je hier vinden


Grreetz[URL=http://selfcare.belgacom.net/p...PSESSID=ff326e59d54cfdc23d7fce7e4ffa2727]hier
 
Bedankt !

Heb de vraag daar gesteld en moest de nieuwe drivers installeren (5.6).

Normaal zou ik dat wel doen, maar is niet mn eigen pc en heb geen zin de boel te vernachelen met mn gepruts :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan