Asus veranderd kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Hallo,,

Ik heb mijn ASUS N76vb nu een al een tijdje, en vanaf het begin viel me al op dat het scherm de kleuren een soort van veranderd. Ik doe aan fotobewerking op deze laptop en het irriteert me uitermate tijdens het bijwerken van foto's omdat de kleuren gewoon weg niet kloppen.

Is dit een of ander "handig iets" van asus of zit dit in windows 8?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Mvg

Kan prima. Het is simpelweg het bewerken van foto's in lightroom.

//Edit..

Beelschermkalibratie heeft helaas niks geholpen.

Een ander idee?

Laatst bewerkt:
Dat de kleuren niet kloppen is simpelweg een tekortkoming van videokaart en scherm.
Dat heb je zo met laptops.
Andere mogelijkheid zou zijn om een extern (beter) scherm aan te sluiten op de laptop.

lijkt me sterk met en Geforce 740m 2GB en een 17,3" 1080p led scherm?

Ben ook zeer benieuwd naar ervaringen en eventuele oplossingen voor dit verschijnsel. Heb gisteren een Asus in gebruik genomen (ook N76 serie, full HD etc.) en het viel me ook op dat de kleuren op sommige sites er gewoon totaal anders uit zien. Wat op mijn HP laptop blauw was, is op de Asus grijs/bruin. Heel apart. Ga nog wel calibreren en kijken of er middels de afstellingen iets aan te doen is, maar ben bang dat het gewoon de weergave is zoals Asus vind dat het hoort. Of misschien is het enkel iets van deze serie (N76xxx)? En anders ga ik de Asus weer ruilen want vind persoonlijk hun kleurinstellingen niet prettig.

Fijn dat ook iemand dit probleem heeft. Ik ben niet van plan mijn asus hier voor te ruilen. Absoluut niet. ik ben zee tevreden met deze laptop en zou hem voor geen goud willen ruilen. Soms zie je de kleur verandering ook vooral bij het opstarten. Ik hoop op een oplossing omdat dit probleem uitermate irritant is wanner ik aan het photoshoppen ben of iets

Fijn dat ook iemand dit probleem heeft. Ik ben niet van plan mijn asus hier voor te ruilen. Absoluut niet. ik ben zee tevreden met deze laptop en zou hem voor geen goud willen ruilen. Soms zie je de kleur verandering ook vooral bij het opstarten. Ik hoop op een oplossing omdat dit probleem uitermate irritant is wanner ik aan het photoshoppen ben of iets

Hoi,

Het klinkt als een redelijk nieuw model. Gewoon even Asus bellen ;)
je hebt 2 jaar pick up en return garantie, binnen deze periode zouden ze de laptop bij uw thuis moeten ophalen en gedurende de reparatie een laptop als bruikleen geven.
http://shop.asus.nl/shop/nl/nl-NL/Faq.aspx (Technische ondersteuning)

Groetjes Sander

De laptop is niet kapot. Er is gewoon wat ingesteld waardoor de kleuren "mooier" moeten worden. Dit is software matig en zou in principe gewoon uitgezet moeten kunnen worden alleen waar...

Zo fijn vind ik het niet dat ik dit probleem heb ;)
Maar het is natuurlijk sowieso een persoonlijk iets, de één vind de kleuren van Asus wel mooi en de ander niet. Ik ga 'm in ieder geval terugsturen en neem weer een HP.

Overigens is het, denk ik, inderdaad een software-matig probleem. Heb je gekeken of "Asus Splendid Utility" op de laptop zit (https://www.systemshock.org/index.php?topic=4075.0)? Die schijnt nog wel eens voor problemen te zorgen en zodra je 'm uitschakeld zijn de kleuren weer "normaal". Mocht die software niet aanwezig zijn, dan zit er misschien een ander soortgelijk progje op die uit te schakelen is.

Trouwens, dat de kleuren veranderen bij het opstarten zag ik ook. Alsof ook de kleuren/scherm eerst moet warmdraaien. Dit zag ik overigens ook bij m'n HP, dus dat is niet per se aan Asus gerelateerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan