Asus VivoBook Pro N580V herkent niet dockingstation DELL WD19

Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een Asus VivoBook Pro N580V (4 jr. oud), Windows 10
Ik heb een DELL WD19 aangeschaft met USB-c aansluiting. Deze heb ik aangeschaft om oa. extra scherm aan te sluiten.
Ik heb twee andere laptops een DELL Latitude 5480 en Fujitsu Lifebook met USB-c aansluiting. Deze twee herkennen de DELL-WD19. Ik kan dan een extra scherm aansluiten etc.
Ik heb een MacBook Pro geprobeerd werkt ook!

Maar mijn Asus VivoBook Pro N580V herkent de DELL WD19 niet.
  • Wel loopt mijn netwerk via de DELL WD19! Dus dat gaat wel goed.
  • Ook krijg ik te zien dat Realtek geluid van de WD19 in mijn apparaat beheer geïnstalleerd wordt.
  • Er zit ook een led lampje in de USB-c stekker van de WD19. Die gaat branden bij de andere laptops/MacBook, maar niet bij mijn Asus.
  • Als ik een scherm met USB-c aansluiting op mijn Asus USB-c aansluit, wordt het scherm aangestuurd en krijg ik beeld. Dus mijn USB-c is in staat om een scherm aan te sturen via USB-c. Dit is niet hetzelfde als een WD19 maar...
  • Ik heb via de Asus de firmware van de WD19 kunnen updaten. Althans daar ga ik vanuit, want ik kreeg de melding "Firmware successfully updated"
  • ik heb mijn Polar fiets computer resp. Samsung drivers gedeinstalleerd, om te checken of deze niet de WD19 dwars zit.
  • Als ik mijn dongle voor mijn usb muis in de WD19 plaats ipv. de laptop zelf, werkt de muis nog steeds. Dus dat werkt ook.

Ik ben al aan het zoeken of het in de driver zit met apparaat beheer, maar als ik de driver update, krijg de melding "de meest recente driver is al geïnstalleerd"

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want volgens mij moet het mogelijk zijn. Of wat ik nog kan doen om het verder te analyseren
(Als die DELL en het Fujitsu wel kunnen, dan moet het ook met deze Asus kunnen is mijn indruk)

Laatst bewerkt:
Nu heb ik de driver van de Lenovo met de Asus vergeleken en dan is het dit verschil:
De driver Lenovo: Intel(R) USB 3.1 extensible Host Controller - 1.10 (Microsoft)
De driver Asus: Intel(R) USB 3.0 extensible Host Controller - 1.0 (Microsoft)

Dus daar zit een verschil in.
Maar als ik deze via apparaat beheer verwijder wordt iedere keer de de USB 3.0 1.0 weer geïnstalleerd ipv USB 3.1 1.10.

Ik weet niet of het in de USB 3.0 resp USB 3.1 zit. Ik heb het bange vermoeden van wel....

Laatst bewerkt:
Voor een extra scherm kan het wel goedkoper:
https://www.helpmij.nl/forum/showth...breiden-naar-2-schermen?highlight=scherm+hdmi

Maar je had die WD19 pas of al?
Terugsturen anders?

En houd je je wel aan de specs.... die Asus lust veel stroom ruim 6A ca 120W en in de WD19 specs staat dit;
[TABLE="class: frame-all table, width: 864"]
[TR]
[TD]Power delivery[/TD]
[TD="colspan: 2"]Dell systems
  • 90 W power capability to Dell systems with 130 W AC-adapter
  • 130 W power capability to Dell systems with 180 W AC-adapter

Non-Dell systems
  • 90 W support for USB Power Delivery 3.0.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Dus je imho zit buiten de specs te werken met die Asus op die Dell WD19 ...
Altijd vooraf checken..... !

Hallo route 99,

ik heb de "130 W power capability to Dell systems with 180 W AC-adapter"
Ik heb hem via Marktplaats aangeschaft. Maar hij is verder ook goed, want hij werkt op de MacBook (dat is het belangrijkste voor mijn werk) en ook op twee andere windows laptops ook voor mijn werk. Echter niet op mijn prive laptop.

Maar ik zit nog naar mij vorige post te kijken en daar zie ik nu een detail verschil.
Op de Asus zit gezien de driver een USB 3.0 zie ik nu. Daar heb ik overheen gelezen met het bekijken van de driver of eigenlijk verwacht dat hier wel een USB3.1 in zit.

Nu vraag ik mij af zit ik nu fout met die 180W, die ondersteund niet de USB 3.0?

Yep, het staat er niet voor niets bij.
Zoek het ff heel goed uit, ik ken die WD19 niet en zeker niet icm jouw Asus laptop, je hebt geen Dell laptop. Ik heb Dell laptops gehad en als je daar een verkeerde adapter op aansloot zag je bij het opstarten een melding en kon je vaak maar niet altijd doorstartrn, maar ze konden dus ze dus blijkbaar zien dat ik een te zwakke adapter aangesloten had (v/e ander Dell die ik had staan). Hoe die selectief die WG19 is?

Laatst bewerkt:
Ik ben nu de DELL-WD19 130W aan het proberen met mijn Asus USB-c 3.0.
Deze werkt ook niet. Zowel power delivery als extra schermen aan sturen.

Als test heb ik een extra scherm met USB-c, rechstreeks aangesloten op mijn ASUS USB-c poort 3.0 aangesloten. Dat werkt wel, dus die USB-c 3.0 poort kan wel een scherm aansturen. Daarom was ik ook in de veronderstelling dat de Asus met USB-c 3.0, ook deze Dell-WD19 kan aansturen.

Ervaring rijker, illusie armer.
Het is niet helemaal voor niets. Voor mijn werk kan ik nu wel 'boven' werken met de mac book pro. Deze heeft nl. geen netwerk kabel aansluiting, maar dit loopt nu via de DELL-WD19.
Enkel mijn Asus N580VD 2017 is blijkbaar te oud... en dat is toch wel balen...

Laatst bewerkt:
Het is deze:
Bekijk bijlage 368114 met deze bijbehorende tekst: "USB3.2 Gen1 Type-C + Display, with video display function, and theoretical bandwidth with a maximum transfer rate of up to 5Gb/s."

Alleen ik heb dan een USB-c 3.0. En dus kan deze ook een display aansturen maar de DELL-WD19 is denk ik te veel van het goede. Voordat ik tot aanschaf ben over gegaan heb ik ook eerst getest met een scherm die een USB-c aansluiting heeft. Dat werkte!

Geen plaatje, zie melding, moet je via geavanceerd en de paperclip doen.
[h=2]Systeembericht[/h]Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan