asus vivobook touchpad scrolt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinm1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2014
Hoi,

Ik heb sinds kort een Asus Vivobook en ik kon door met twee vingers over het touchpad te gaan scrollen. Dit werkt nu helaas niet meer, ik heb al bij de instellingen gekeken en op internet gezocht maar ik krijg het niet voor elkaar. Weet iemand hoe ik dit weer goed krijg? :)

Als het goed is zit er op alle moderne ASUS-laptops een programmaatje: ASUS Smart Gesture. Dit is een speciaal configuratiescherm van ASUS zelf waarmee men acties aan touchpadbewegingen kan koppelen. Kijk eens even naar dat programmaatje of die scrollfunctie niet per ongeluk uitgeschakeld staat.

Om dit programmaatje te openen doet men het volgende:

1. Dubbelklik rechtsonder in de taakbalk naast de klok op het icoontje van ASUS Smart Gesture

985b0931.png

2. Nu opent zich ASUS Smart Gesture. Kijk onder het kopje 'Twee vingers' of 'Scrollen' aangevinkt is

c2e8c32a.png

Mocht het alsnog niet werken. Deïnstalleer de touchpad drivers en installeer deze opnieuw. De drivers kan men vinden door het exacte typenummer van de notebook in te voeren op deze pagina: klikkerdeklik! Zorg ervoor dat je de notebook opnieuw opstart (met functie 'Opnieuw opstarten' en niet 'Afsluiten' en vervolgens de notebook inschakelen!) nadat de touchpad drivers zijn gedeïnstalleerd. Anders zijn de oude drivers niet uit het geheugen geladen en installeer je de dezelfde drivers over elkaar heen, en dat is niet de bedoeling.

Note: Alle screenshots zijn gemaakt van de ASUS X53SD-SX209V draaiend Windows 8.1 Pro with Media Center met volledig up-to-date drivers.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan