Asus WL-500G Deluxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

1107972

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Goedendag,

Ik gebruik al enige jaren (±8 jaar) een Asus WL-500G Deluxe als router. Hij werkte tot vandaag echt super. Via draadloos is het niet gelukt om verbinding te maken.

De situatie is als volgt, 1 vast pc en een labtop (draadloos) en een telefoon (draadloos). De vaste pc geeft een goede internet verbinding. Via de laptop lukt het bedraad wel. Maar draadloos faalt hij. Dit geld ook voor de telefoon, draadloos.

Normaal gesproken is de naam van het netwerk "default". Echter vandaag is hij opeens "broadcom".

Echter omdat ik via de gebruikelijk links uit de handleiding van Asus niet mee bij mijn router kan komen om dit aan te passen zit ik een beetje vast. Via IPconfig kan ik hem ook niet vinden. Ik krijg dan als resultaat gelijk mijn modem.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of mogelijk een oplossing dat ik toch nog bij mijn instelling / inlogpagina kan komen.

Kan altijd nog een hard reset proberen maar wil eerst kijken of er nog andere oplossingen zijn.

Alvast bedankt.

(waarom nog geen reset: ben geen held met netwerken en wil alles opnieuw instellen voorkomen. Ben al superblij dat ik nu nog internet heb)

Hoi,

Dat is inderdaad al een oudje zeg, maar goed, als hij 'goed' functioneert ....
Daarover eigenlijk al een eerste opmerking: hoe kan je nou zeggen dat hij goed functioneert, als het draadloze gedeelte kennelijk niet functioneert.
Zéker als je er ook laptop op hebt aangesloten, want zo'n 'mobiel' apparaat wil je toch niet aan de ketting leggen zou ik zo zeggen ....
Vraag dus: wíl je niet dat hij ook draadloos werkt?
Een andere: hoe kan je nou zeggen dat je telefoon op die router is aangesloten .... dat kán helemaal niet, tenzij je een eigen VOIP-contract hebt.
Derde vraag: 'broadcom' ... duidt op een kabelmodem; wie is je internet-aanbieder?
Vierde vraag: weet je wel zéker dat draadloos helemaal niet werkt .... of zou het kunnen dat het wél werkt, maar het niet lukt om er met jou laptop op te komen ....
In jou situatie is resetten en opnieuw de beveiliging instellen en zéker ook controleren de aangewezen oplossing.
Laatste opmerking/vraag: wordt het zo langzamerhand geen tijd voor een nieuwe .....? Want - ahankelijk van je internetabonnement - hij is zodanig verouderd dat hij w.s. niet de capaciteit levert die mogelijk is met je internetverbinding.

Hoi,

Dat is inderdaad al een oudje zeg, maar goed, als hij 'goed' functioneert ....
Daarover eigenlijk al een eerste opmerking: hoe kan je nou zeggen dat hij goed functioneert, als het draadloze gedeelte kennelijk niet functioneert.
Dat is mijn probleem. Tot eergisteren functioneerde het draadloze gedeelte ook goed
Zéker als je er ook laptop op hebt aangesloten, want zo'n 'mobiel' apparaat wil je toch niet aan de ketting leggen zou ik zo zeggen ....
Vraag dus: wíl je niet dat hij ook draadloos werkt?
Dat wil ik dus ook.
Een andere: hoe kan je nou zeggen dat je telefoon op die router is aangesloten .... dat kán helemaal niet, tenzij je een eigen VOIP-contract hebt.
De telefoon is een smartphone met WIFI
Derde vraag: 'broadcom' ... duidt op een kabelmodem; wie is je internet-aanbieder?
Internetaanbieder is KPN, echter de naam van het draadloos netwerk dat beheert wordt door de router heet nu Broadcom. Voorheen was dit "default" en werkte draadloos internet gewoon goed
Vierde vraag: weet je wel zéker dat draadloos helemaal niet werkt .... of zou het kunnen dat het wél werkt, maar het niet lukt om er met jou laptop op te komen ....
Inderdaad, omdat draadloos wel zichtbaar is onder een andere naam. Echter ik kan er niet op komen met mijn laptop. Verbinden lukt wel maar kan geen data ontvangen en versturen.
In jou situatie is resetten en opnieuw de beveiliging instellen en zéker ook controleren de aangewezen oplossing.
Ziet er naar uit dat ik dat toch moet proberen.
Laatste opmerking/vraag: wordt het zo langzamerhand geen tijd voor een nieuwe .....? Want - ahankelijk van je internetabonnement - hij is zodanig verouderd dat hij w.s. niet de capaciteit levert die mogelijk is met je internetverbinding.
Mogelijk maar voor mij is hij voldoende snel. Daarnaast word hij over een tijdje alleen nog gebruikt door mijn ouders en die gebruiken het alleen voor mail. Waarom een nieuwe kopen als de oude nog werkt. Tenzij het draadloze gedeelte niet hersteld kan worden.

Zie mijn reacties in het rood in bovenstaande quote.
Heb gisteren avond nog geprobeerd met een netwerk portscan de router de vinden maar het enig wat hij kon vinden was de modem (thompson).

Met vriendelijke groeten,
Eric de Jong

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan