ASUS X54C terug naar fabrieksinstellingen zonder CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackyxkus

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Beste allemaal,

Ik wil graag mijn computer terug zetten naar fabrieksinstellingen. Het betreft een ASUS X54C met windows 7. Alle belangrijke bestanden staan al op een externe schijf, en alles is al gereed gemaakt, maar ik loop tegen een probleem aan. Ik heb geen herstel/recovery CD, die zitten er tegenwoordig niet meer bij. Hoe kan ik mijn laptop terug zetten? Ik dacht via F9, maar dan kom ik op 'wizard vooraf laden', waar dit staat:

Wizard vooraf laden van ASUS
Alle toepassingen inclusief de herstel-CD zijn onderhevig aan de bepalingen van de softwarelincentieovereenkomsten die bij uw ASUS-notebook zijn geleverd. Het gebruik van deze cd geeft aan dat u akkoord gaat met alle voorwaarden en bepalingen van de lincentie.

WAARSCHUWING: alle bestanden op uw harde schijfpartities gaan verloren tijdens het herstelprogramma. ASUSTeK Conputer Inc. zal niet aansprakelijk zijn voor eventuele incidentele of gevolgschade.

Ik durf niet op volgende te drukken omdat ik bang ben dat ik dan niet meer terug kan of dat ik een CD nodig heb die ik niet heb.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt, Jacky

Je kunt gewoon doorgaan. De waarschuwing is algemeen; bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen wordt alles gewist.

De cd waar over gesproken wordt zat er niet bij, dat komt tegenwoordig eigenlijk alleen maar voor. Alles, inclusief het herstelprogramma staat op een (verborgen) partitie, die je blijkbaar al hebt kunnen aanspreken via de F9-toets.

ASUS levert inderdaad al een lange tijd geen recovery DVD's meer bij haar laptops. Als je tijdens de BIOS op F9 drukt (zoals je al hebt gedaan) wordt de herstelpartitie aangesproken en de laptop gestart. Dit is bij jou gelukt, dus kun je zonder problemen je laptop terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Tijdens het recoveren mag je NERGENS aankomen. Verschijnt het bureaublad tijdens het recoveren? Niet aankomen. Dan gaat hij namelijk drivers op de achtergrond installeren. Zodra de recovery volledig klaar is, zul je een taal mogen kiezen voor Windows.

Let wel op dat de recovery-partitie de hele harde schijf (behalve de recovery-partitie of course;) leegmaakt. Je bent alles kwijt, behalve een schone versie van Windows. Dus ook geïnstalleerde programma's zoals Office worden verwijderd!

Ontzettend bedankt allebei! Ik hoop het vanavond uit te gaan voeren :)
Alle programma's die op de computer staan heb ik al opgeschreven (soms mis je nog wel eens programma's die vanzelfsprekend zijn), dus dat komt helemaal goed. Zet er OpenOffice op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan