Asus X54C Windows XP drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JayGerlofsma

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Berichten
30
Hi alle,

Half jaar geleden heb ik een Asus X54C aangeschaft voor mijn vader, hij wilde simpel internetten/word/excel en kunnen mailen. De Asus is niet de snelste en beste laptop die er is, moet je ook niet verwachten van een laptop met een aanschaf waarde van 290 euro.

Mijn vader klaagde erorm dat de laptop toch echt te langzaam was voor 'zijn' gebruik. Daarom had ik besloten om Windows XP te installeren, dit ging echter niet zonder moeite. Ik moest in de bios de setting AHCI naar IDE omzetten. Daarna ging alles prima, drivers gedownload en geinstalleerd, tot mijn verbazing werkte de Wifi driver niet! Ik heb meerdere malen het geprobeerd te installeren maar zonder succes, ook via Apparaatbeheer en dan netwerkaddapters, handmatig installeren.

Tot heden lukt het mij echt niet! Kunnen jullie mij helpen?
 
Dat lijkt me onmogelijk, m.u.v. (mogelijk) van die Atheros, want die lijkt ook meteen alle Windows 7/8/XP drivers in zich te hebben (32-bits en 64-bits). Die komt van de Asus site.
De andere 2 links (Intel + Ralink) zijn helemaal niet vanuit de Asus site te downloaden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je kunt doen om te achterhalen welke wifi het precies is:
Start Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op het apparaat dat nu geen driver heeft, en ga naar tabblad Details
Kies Hardware-id's uit het keuzemenu.
Kijk wat er dan in het vakje eronder wordt getoond.
- Staat daar PCI\VEN_8086 dan is het een Intel apparaat
- Staat daar PCI\VEN_168C dan is het een Atheros apparaat
- Staat daar PCI\VEN_1814 dan is het een Ralink apparaat

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Welke driver was de goede?

Zie ook mijn vorige posting (posting #6).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan