Asus Z53T doet helemaal niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

saesje

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Hallo,

Omdat de Inverter Fly kabel kapot was, heb ik mijn hele laptop uit elkaar gehaald om deze te kunnen vervangen. Maar nu ik alles weer zover heb aangesloten en de laptop probeer op te starten doet hij helemaal niks meer. De accu laat wel nog op!

Wanneer ik een knopje indruk met een muziek logo erop, flitsen de lampjes van de accu en power heel even heel zwak.

Weet iemand wat het probleem is met deze laptop en hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Groeten,
Saesje

Laatst bewerkt:
Kunnen meerdere oorzaken zijn. Wat heb je allemaal losgehaald om bij de inverter te kunnen komen? Niet per abuis de processor losgemaakt of het ram verwijderd?

Ik heb het hele moederbord eruit moeten halen om deze kabel te kunnen vervangen. Aan de processor ben ik niet aan geweest en het ram geheugen heb ik (nadat de laptop het niet meer deed) er even uit gehaald om schoon te maken omdat dit een van de oorzaken zou kunnen zijn. Helaas was het probleem hiermee niet opgelost.

Heb je wel anti-statische maatregelen genomen toen je het moederbord aanraakte?

Niet toevallig een kabeltje vergeten ergens in te steken?

Ik ga vanavond nog een keer alles doorlopen om te zien of ik niks ben vergeten!

Probeer het geheel eens op te starten zonder accu en harde schijf, het kan zijn dat het probleem in een van die 2 ligt. Als het werkt: draait de koeler, hoor je de cpu booten?

Nee, helaas doet hij dan nog steeds helemaal niks.

Maar ik vind het zo raar dat als ik op een soort van muziek button druk, er 2 lampjes heel zwak aan en uit gaan.

Mmm, is dat niet de aan/uit knop? Probeer dan alle mogelijke knopjes om dat ding iets te laten doen.

Nee, dat is ook het enige knopje waarbij er iets gebeurd. Voor de rest doet hij helemaal niks.

Je zou bijna zeggen dat de acculader kapot is of in ieder geval niet meer genoeg stroom geeft. Zou je die kunnen doormeten met een multimeter? Of heb je anders misschien iets op het moederbord beschadigd?

De acculader werkt gewoon, kan hem ook voor andere laptop gebruiken en bij de "defecte" laptop kan ik wel gewoon de accu opladen. Het lampje van de accu brandt tenminste.

Ik heb in zo ver ik weet niets beschadigd op het moederbord, maar dit is natuurlijk moeilijk te controleren.

Wat was eigenlijk de reden dat je de inverter wilde vervangen? Gaf de laptop geen beeld meer, maar werkte nog wel?

Het beeldscherm van de laptop was ooit zo hard dicht gegooid dat het scharnier was losgeraakt in de Inverter Fly kabel had beschadigd. De laptop gaf daarom een heel donker beeld maar werkte voor de rest wel nog.

Ok, dan begint het voor mij een heel donker gebied te worden. Als ik redeneer kan ik verder ook niets verzinnen dat kapot kan zijn gegaan. Er moet iets met de stroomtoevoer naar de processor/het moederbord zijn gebeurd, het kan gewoon niet anders.
Of: de aan/uit knop is kapot. Ik weet niet hoe makkelijk je daar bij kan, maar anders kan je die proberen door te meten als je hem indrukt.

Hallo

Dit merk/model laptop heb ik nog niet onder handen gehad.

Maar:

Persoonlijk zou ik de s.m.d. zekeringen op het motherboard controleren.

Controleer ook of de c.p.u. ventilator is aangesloten.

Veel motherboards weigeren immers op te starten als ze geen "feedback" krijgen.

indien alles korrekt is aangesloten , en er geen extra schade is toegebracht , is dit het enige waar ik zo 1 2 3 kan opkomen.

Harddisk uit de laptop halen , anders kan deze ook nog sneuvelen of corrupt geraken.

Deze is niet nodig om op te starten.

Peter

Laatst bewerkt:
SMD zekeringen ook doorgemeten, maar kan helaas niks vinden...

Heb een foto bijgevoegd. Wanneer ik op de meest linkse knop druk knipperen de ledjes heel even.

Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!!

2012-05-11 14.25.11.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan