ASUSP4P800 SE werkgeheugen te zwaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Ik heb een ASUSP4P800 SE moederbord. Daar heb ik een poosje geleden 2x 1 Gig aan werkgeheugen bijgezet, omdat ik de computer te traag vond voor de zware fotoprogrammatuur die ik heb. Ik heb nu echter het gevoel dat het ding nog trager geworden is. Geen spyware, geen virusseb alles is schoon. Zelfs na een herinstallatie vond ik de computer te traag. Nu heb ik wel eens gehoord dat het

a. aan de volgorde van de geheugenbankjes kan liggen
b. met teveel aan werkgeheugen de computer ook trager kan worden

Wie heeft hier ervaring mee?

Hoi Blacksheep, das lang geleden.:)

Wat voor geheugen bankjes heb je gekocht? Staan de geheugen timings en kloksnelheid wel goed in het Bios?

Geheugenbus-Eigenschappen

Bus type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 128 bit
DRAM:FSB verhouding 4:5
Werkelijke kloksnelheid 150 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 320 Mhz

is dit wat je bedoelt Crash? En ja dat is inderdaad lang geleden :)

Hmm vreemde waarden.:confused: 150 mhz zou 166 mhz moeten zijn, zodat je een effectieve kloksnelheid van 333 mhz krijgt. Wat voor processor heb je en weet je nog welk geheugen je hiervoor gebruikte?

Leuk om weer eens van je te lezen.:)

Intel Pentiom IV processor maar ik kan even niet ontdekken welk geheugen ik heb.2x *KNIP* rn 2x *KNIP* hoe kun je dan je kloksnelheid verhogen? Er staat ook nog bij geheugeninstellingen:
@ 200 *KNIP*
en
@ 166 Mhz *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Intel Pentiom IV processor maar ik kan even niet ontdekken welk geheugen ik heb.2x *KNIP* rn 2x *KNIP* hoe kun je dan je kloksnelheid verhogen? Er staat ook nog bij geheugeninstellingen:
@ 200 *KNIP*
en
@ 166 Mhz *KNIP*

huh. Als ik daar op zoek dan krijg ik een illegale licentie-key van everest :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
huh. Als ik daar op zoek dan krijg ik een illegale licentie-key van everest :confused:
Daarom de berichten maar aangepast. Blacksheep kennende is het niet de bedoeling geweest..

@Blacksheep,
In Everest ga je naar moederbord > SPD, hier staan de gegevens van je geheugen modules. Kun je daarvan even een screenshotje maken?

Ik krijg een forbidden melding bij je link.:(

Ik heb het plaatje even aangepast, zodat het wel te uploaden is.:)

attachment.php

Zo te zien heb je wel 200 mhz geheugen, nu is de vraag op wat voor FSB snelheid de processor draait. Dit kun je in Everest bij moederbord > cpu vinden.

Bijlagen

• Everest SPD.jpg
    Everest SPD.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 84
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan