ata 133 of sata?

• Onderwerp starter Onderwerp starter cotr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cotr

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2005
ik ben veel bezig met films downloaden en alles wat daar bij hoort en ik merk dat mijn systeem hier veel moeite mee heeft. Mijn systeem is :
Gygabite GA 81848E mobo
Pentium 4- 2.66 cpu
Radeon 9500 video
Maxtor 6E040p0 7200 rpm ata 133
512 mb SDram
Ik wil nu upgraden naar een:
Asus p5p mobo
P4 3,2 cpu
1024 mb SDram
En mijn vraag is of dit voldoende is of is het beter om i.p.v Ultra ata 133 over te stappen naar Sata?

Mvg. Cor

Ik download ook veel films, maar heb er totaal geen moeite mee met mijn p4 2.8 Ghz

Ik weet natuurlijk niet waar je pc moeite mee heeft, maar wanneer je bv een vcd wil omzetten naar Mpeg2, kost dit inderdaad veel tijd, gemiddeld een uurtje of 3.

Daarom download ik de film gelijk in DVD kwaliteit.

Het enigste wat ik dan moet doen, is de rar bestanden repareren, en uitpakken. Dit duurt gem. 20 minuten.(naar gelang hoeveel de bestanden beschadigd zijn)

Het is dus logisch dat je comp. lang bezig is met het bewerken van deze bestanden, ze zijn nl gem. 4 Gb groot.

Als schijf om de films te bewaren is hier een Sata schijf, en ik kan nu niet zeggen dat deze veel snelheidswinst opleverd.

Het aanpassen van je intern geheugen zal meer wonderen verrichten.

Mvg Patrick

het is eigenlijk meer het probleem dat op het moment dat de bestanden worden uitgepakt ik op dat moment geen andere dingen kan doen b.v een muziekCD afspelen

Vindt je dit storend dan?

Wanneer ik een film aan het uitpakken ben, laat ik voor die 5 minuten gewoon mijn pc met rust.

Die 5 minuten moet me wel lukken.

Ik denk dat je nu geen SD-ram hebt, maar DDR-ram. Gezien je een pentium 4 hebt.

Waarom een ander moederbord, als je huidige moederbord max een 3,4ghz cpu ondersteund.
http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/CPUSupportList/CPUSupportList_GA-8I848E.htm

Je moederbord ondersteund een FSB van 800mhz, heb je ook een pentium 4 die een FSB van 800mhz heeft en geheugen met een kloksnelheid van 400mhz(PC3200)?

Ik zou beginnen met meer geheugen te plaatsen, dit zal al wat schelen, dan kun je later kijken of je toch nog wat anders koopt. Het geheugen kun je dan over zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan