Ata hard disk drive wordt niet herkend !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Intussen ben ik er achter gekomen dat de fout bij mij hardware matig is en dat de voedingskabel niet goed werkte en ook de data kabel voldeed niet.
Allemaal erg bedankt voor jullie reactie's.

groeten Barney

Ik zit met hetzelfde probleem! Het betreft een Maxtor 6Y120m0 hd. Via de Maxtor-software kan ik wel de hd formatteren, partitioneren en alle testen slagen goed, dus met de hd is niets mis. Via de cd-rom heb ik een driverdiskette aangemaakt.
Als ik XPprof opstart kan ik F6 drukken, dan wordt een aantal bestanden geladen. Vervolgens kan ik op E drukken, wordt de diskette doorzocht en verschijnt netjes een keuzescherm met OS en type Maxtor 150 SATA. Ik kies voor XP, vervolgens kun je weer voor E kiezen, of Enter om door te gaan. Na enteren nogmaals enter om installatie te starten, vervolgens de melding dat er geen hardeschijf wordt gevonden, F3 om af te sluiten.

Wat doe ik fout? De enige opties die ik heb tijdens het booten van XP-installatie vanaf cd-rom zijn F6 (SATA/Raid) en F2 (systeemherstel). Mij lijkt dat het hier niet aan kan liggen. Ook heb ik een driverdiskette aangemaakt volgens de procedure op de Maxtor-site.

Ik snap niet wat dit kan zijn! HD verschijnt wel tijdens het booten van de pc, niet in de XP-installatie.

Heb je wel de SATA-driver van Maxtor gebruikt?
Staat de SATA-controller wel als eerste opstart?

Inmiddels werkt het!
Ik had inderdaad de drivers van Maxtor gebruikt, maar dat pakte Windows niet. Door enkele andere reacties op dit forum ben ik op het idee gekomen de SATA-drivers van het moederbord te gebruiken, dit werkte wel! De harddisk werd herkend en de installatie voortgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan