Ata sata ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexandert

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
7
Beste....

Ik heb nu een ATA Harde schijf. En ga een nieuwe kopen, maar nou heb ik eigenlijk een aantal vragen..

Een ATA aansluiting is toch hetzelfde als een IDE aansluting?

Ik heb nu dus een harde schijf met ATA aansluiting, maar daar geen aansluitingen over? is dan vooralsnog mogelijk om mijn oude en toekomstige nieuwe harde schijf aan te sluiten?

Met vriendelijke groet Alex
 
Laatst bewerkt:
Met een ata of sata pci controller kaarten, daar zijn vele soorten van, kun je meerdere schijven aansturen, ata,of ide en sata schijven, afhankelijk van de controller
 
Ok ik heb nu een ata harde schijf. Ik wil deze harde schijf:

Productomschrijving 80GB 7200 Hitachi HDS728080PLAT20
Specificaties

Formaat 3.5"
Capaciteit 80.0 GB
Interface ATA Ultra133
Buffergrootte 2MB
Toeren per minuut 7200
Zoektijd 8.8 ms

Maar als ik deze aansluit is er dan ook nog een mogelijkheid om die oude ook aan te sluiten. Ik heb namelijk geen, plek over op mijn pci controller kaart.
 
Nee. Maar ik snap nu wel hoe ik twee harde schijven kan gebruiken. Maar ik kan mijn oude harde schijf dus vervangen voor de onderstaande:

Productomschrijving 80GB 7200 Hitachi HDS728080PLAT20
Specificaties

Formaat 3.5"
Capaciteit 80.0 GB
Interface ATA Ultra133
Buffergrootte 2MB
Toeren per minuut 7200
Zoektijd 8.8 ms
 
alexandert zei:
Nee. Maar ik snap nu wel hoe ik twee harde schijven kan gebruiken. Maar ik kan mijn oude harde schijf dus vervangen voor de onderstaande:

Productomschrijving 80GB 7200 Hitachi HDS728080PLAT20
Specificaties

Formaat 3.5"
Capaciteit 80.0 GB
Interface ATA Ultra133
Buffergrootte 2MB
Toeren per minuut 7200
Zoektijd 8.8 ms

Maar je vroeg toch of je er meerdere in kon zetten?:confused: indien alle poorten bezet waren?
Normaal kun je 4 drives in/aan een computer met 2 ide controllers plaatsen, met en pci controller erbij kun je dat uitbreiden tot het aantal wat je wilt.
 
Ja:rolleyes: Maar ik wil ook zekerheid hebben, of ik een juiste harde schijf koop. Dus vandaar die vraag. (sorry als ik een beetje onduidelijk ben).
 
alexandert zei:
Ja:rolleyes: Maar ik wil ook zekerheid hebben, of ik een juiste harde schijf koop. Dus vandaar die vraag. (sorry als ik een beetje onduidelijk ben).

Een beetje onduidelijk?:shocked: :p

Maare, als de huidige schijf groot genoeg is om er eventueel bij te zetten, zou ik dat doen, indien niet, zou ik een grotere kopen dan die 80 gig.schijf, de prijsverschillen zijn erg kein tussen 80 en 160 gig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan