Ata=sata

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
ik weet dat SATA staat Seriel ATA.
Maar ken je nu stellen dat elke ATA = SATA??
(als 1 iemand JA antwoord is voldoende, ik wil geen lijst van 75246524 Ja's, en als je NEE antwoord wrm dan nee?)

Je hebt Parallel ATA en Serial ATA.
Dus elke ATA is niet SATA :)

Je hebt Parallel ATA en Serial ATA.
Dus elke ATA is niet SATA :)

Nog is even inpikken, IDE is de verouderde standaard en nu heb ik gelezen dan AINSI IDE heeft herkent maar dat (P)ATA voor hen standaard was, dus is het zo dat IDE=PATA en dat in mijn laptop (zie systeem) een SATA in zit?? Omdat sata minder plaats in neemt en dus beter koelt.
en dat ik deze in men laptop kan steken en dat dit dan ook een goede upgrade zou zijn?

Laatst bewerkt:
IDE is PATA inderdaad. Hier lees je er het fijne van.

Wat voor HD jij in je Acer hebt kan ik op de website niet vinden. Misschien even met PC Wizard kijken naar de specificaties.
En ja, of het een goede upgrade is van 60Gb naar 200Gb is opzich niet raar. Vraag is wel of je het nodig hebt natuurlijk. Ik weet niet wat je verder met die laptop doet. :)

IDE is PATA inderdaad. Hier lees je er het fijne van.

Wat voor HD jij in je Acer hebt kan ik op de website niet vinden. Misschien even met PC Wizard kijken naar de specificaties.
En ja, of het een goede upgrade is van 60Gb naar 200Gb is opzich niet raar. Vraag is wel of je het nodig hebt natuurlijk. Ik weet niet wat je verder met die laptop doet. :)

Plaats heb ik nodig, ik heb nu ook een SATA erin, maar het is niet enkel de plaats maar ook de snelheid 7200rpm en 16Mb cache

nog een laatste vraagje je hebt SATA 1, 2 en binnenkort ook 3 en kan je een 1 vervangen door 3 of zijn dit andere kabels of dergelijke??

Nee hoor, da's allemaal backwards compatible.
Als je moederbord echter Sata 1,5Gb is zal deze geen gebruik maken van 3.Gb, mocht je zo'n schijf erin zetten.
De snelheid blijft dus dat wat het moederbord maximaal ondersteund.

Nee hoor, da's allemaal backwards compatible.
Als je moederbord echter Sata 1,5Gb is zal deze geen gebruik maken van 3.Gb, mocht je zo'n schijf erin zetten.
De snelheid blijft dus dat wat het moederbord maximaal ondersteund.

K thx ik weet het nu ongeveer allemaal!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan