ata

Status
Niet open voor verdere reacties.

dasoldier

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
ik ehb een ata schijf gekocht maar ik heb hem aangesloten en ik zie hem ook bij systeemeigenschappen/hardware/aperaatbeheer

maar nu krijg ik hem niet in deze computer ik zie aleen nog men oude schijf en niet men nieuwe heb ik er software bij nodig ?? of moet ik iets veranderen in het systeem help me plzz

Je zal de schijf waarschijnlijk nog moet partitioneren en formateren.

Voor Windows XP:
Start > configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer.

Als het goed is vind je hier wel de schijf en deze staat aangeduid met "Niet toegewezen ruimte".

ik heb dat gedaan maar ik heb een 200 gig harde schijf en hij zegt dat er 31 gig in zit

Geplaatst door dasoldier
ik heb dat gedaan maar ik heb een 200 gig harde schijf en hij zegt dat er 31 gig in zit
Dan heb je iets niet goed gedaan.:)
Heb je wel voor NTFS gekozen en heb je Service pack 2 geinstalleerd staan. Gezien je antwoord ga ik er vanuit dat je met XP werkt.

:p jha ik heb xp home maar niet zoveel verstand van computers snap er nix van :P
hij staat nu wel in deze computer maar niet de goedde formaat 31 gig staat er nu hoe kan je da veranderen ?

nouw dat is het probleem ik heb service pack 2 maar ik heb er ook staan nieuweforlume (G:)
31,49 gygabyte ntfs
in orde

maar vedder wilt die niet het lukt me niet om hem naar 200 te krijgen

Laatst bewerkt:
Zie bericht hierboven, je hebt waarschijnlijk een FAT32 partitie gemaakt. Deze moet je weer verwijderen en opnieuw beginnen.

Geplaatst door dasoldier
maar er staat ntfs ik heb ntfs ook aangevinkt
Vreemd, heb je mischien een limit aangegeven met de Jumper op de hardeschijf zelf?(capaciteit limiter)

ey bedankt ik had het pinnetje in de hardeschijf zelf verkeert staan er staat nu 189 gig is dat een afronding van 200 of kan je het ook echt 200 gig maken ?

Nee is een afronding, je bent namelijk ook wat aan de partitie kwijt. (1GB = 1024MB)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan