ATA100 raid Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik heb een HPT370 UDMA/ATA100 Raid controller PCI- kaart met 3 schijven er op aan gesloten, werkt goed onder windows-ME, maar niet onder windows=XP.
Ik denk dat ik er een nieuwe versie voor nodig heb.
Maar waar kan ik deze update ophalen.

Drivers

De eerste url die ik vond via Google was deze :)

De Win XP driver stond er niet bij maar misschien werkt die van Win 2000?

Hier staat ook wat info (Bron: Tweakers.net)

Suc6

Laatst bewerkt:
De driver op de diskette kan hij niet aan. Heb in url wel gezien dat je 370/372 wel geschikt is voor XP, ga even kijken om dit uit te proberen. in het blaadje wat ik heb staat geen merk vermeld en geen internet adres. Vast bedankt.

Het is niet zo gelukt als ik wilde, maar misschien zijn er nog andere die mij nog een idee kunnen geven, al vast bedankt. het gaat nog steeds om ata100 van windows-ME naar windows-XP te configureren.
Dus ik zoek een update.

Laatst bewerkt:
Driver

Ik weet niet of je hier geweest bent. (bij het rode sterretje)

Hier staat in ieder geval een XP driver voor de Highpoint raid controller.

Of ie werkt weet ik natuurlijk niet. :)

Suc6

Heb het bekeken en gedaan, maar hij doet het even en loopt dan stuk. Ook bij google e.d. nog gekeken, maar hij blijft fout aangeven, krijg hem er niet op. Ik heb geen idee waar het aan ligt. In ieder geval bedankt vast voor het mee denken. Weet verder nog niet wat ik verder kan doen.

Even zomaar een vraag tussen door.
Heb je de schijven geconfigureert met je Raid-controller?
(Raid 0 of Raid 1)
Zo ja, was dit al voordat je WinXp erop zette?

Ik heb verwisselbaren schijven, en inderdaad heb ik onder window-ME de driver geinstalleerd, nu heb ik een schijf aangemaakt met windows-XP en daar werkte de driver niet meer. nu heb ik de drivers voor xp opgehaald van internet en deze geprobeerd onder apparaat beheer te installeren, maar dal lukt niet en komt met de melding dat ze voor windows 95 zijn, terwijl dat er op de diskette ook voor windows-XP op staat, maar die pakt hij op een of ander manier niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb wat drivers opgehaald, maar hij kijkt er even naar en geeft dan toch weer dat er een bestand niet gevonden word. Heb de kaart er even uitgehaald. Staat op Chaintech drive power ata 100R high point hpt370. Ben naar de site gegaan heb hpt370 opgegeven voor te zoeken. geeft dan aan dat ik chinees moet installeren als taal? Geen idee dus.

Ik heb hier nog een floppy met HTP370 driver(Hot Rod 100 pro).
(959 kB)
Deze driver is voor Win2000, maar werkt ook op WinXP.
Mischien heb je er wat aan.
Heb ook nog een HP370 Raid Controller utility.exe(914 kB)
Ik kan de bestanden wel naar je E-mail sturen.
Laat het maar weten via crash@helpmij.nl

Ik weet natuurlijk niet of het bij jou gaat werken.

Ik heb al kontakt opgenomen, en jullie horen hier nog wat van mijn, ik heb vandaag ook nog diskette binnen gekregen en dat ging niet goed. maar messchien doe ik nog wat fout.

Ik heb je mailtje ontvangen en zal de driver sturen.
Mocht je problemen hebben met de onvangst van het mailtje/bestand geef het dan ff aan.:)

Hoi Lex,

Ik heb Norton 2004 aangepast, HPT370 geladen en het systeem is er weer. Alles is weer zichtbaar op mijn pentium II 350mhz. Ik heb geen gevoel dat XP trager is als ME. Bedankt in ieder geval. Probleem opgelost.

Raid Controller

Wat heb je dan aangepast :(

Hier was ik ook niet zo snel opgekomen.

In ieder geval fijn dat het gelukt is.

Grtz.

Ik heb de driver als nieuw hardware opgevoerd en toen begon deze telopen, ik weet zelf niet waarom, omdat ik die andere drivers ook op deze manier had opgevoerd ??.

Laatst bewerkt:
Ik heb er nog steeds geen oplossing voor gevonden, heeft iemand nog raad.

Geplaatst door humpe
Ik heb er nog steeds geen oplossing voor gevonden, heeft iemand nog raad.
Het was toch opgelost?:confused:

Geef eens exact aan, wat je tot nu toe allemaal geprobeerd hebt.

Probleem is opgelost, ik heb een nieuw ata 100/133 gekocht voor de XP en het was gelijk opgelost, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan