Atapi Of Ide

Status
Niet open voor verdere reacties.

DISKDRIVE

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2002
mijn zoon heeft een aopen cd-rom 952E,doch met 2de harde schijf in te bouwen,krijgen we hem niet geconfigureerd.Normaal heeft een HD ,CD-ROM of dvd -rom in plaats waar je jumpertjes kan verzetten bij deze kan dat op 2 plaatsen.Op de cd-rom is het zeer onduidelijk wanneer hij in slave staat en een handleiding heb ik ook niet meer.Verder als ik drivers wil DL krijg ik de keuze tussen 2 nl
Driver R6.02 English 79KB 2001/02/28
ATAPI CDROM Driver for all AOpen CD-ROM model

IDE CDROM Driver R5.10B English 55KB 1998/11/18

atapi of IDE cd-rom!!!Welke moet ik installeren.Hij staat aangesloten op secundary slave
alvast bedankt

Maakt niet eens uit volgens mij maar pak die Aopen maar

succes

AOPEN?????

Zijn alle twee van aopen????.Verder heb ik al uitgevist wat die tweede jumper instelling is.Hij ondersteund udma mode en via die jumperinstelling kan je udma aan of uit zetten!!Moet ik die aan of af zetten in XP pro doch op ouder moederbordje http://www.biostar.com.tw/support/m...hives.php3. en het type is BIOSTAR M6TBC
alvast bedankt

Die cd-rom drivers zijn alleen voor in DOS hè, alle Windows versies van 95 en hoger (dus ook XP) herkennen IDE/ATAPI cd-rom spelers al standaard.

Die UDMA kan je gerust aanzetten (dus jumpertje eraf).

De slave/master instelling doe je met de jumper direct naast de ide-kabel. Staat hij op de 2 pinnetjes direct naast de ide-kabel, dan is hij master. Staat hij op de 2 pinnetjes daarnaast dan is hij slave.

Nogmaals: installeer die drivers niet!

Als reactie op je PM (ik beantwoord nooit PM's met vragen die ook op het forum kunnen met een PM):

Hoe heb je die driver geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Atapi CDrom is een IDE-CDrom. Atapi is een extra toevoegen op de IDE standaard.

Verder kan je via deze link de handleiding downloaden.

Vergeet je niet dat de harde schijf als master moet worden gejumpered? Een Western Digital schijf bijvoorbeeld is als Single drive anders gejumpered dan als master.

DRIVERS

gewoon dubbelgeklikt,en dan verscheen er dos-scherm met instructies,en dan install

Waarschijnlijk staan er nu een config.sys en een autoexec.bat in je c:\ map. Hernoem deze (naar bijv. config.oud en autoexec.oud) en dan worden de drivers al niet meer geladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan