Athlon 2100+ gelezen als 1500+

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToniZ

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2003
Ik heb een AMD Athlon XP 2100+ in mijn systeem, maar de bios leest hem alleen als een Athlon XP 1500+. Hoe kan ik het veranderen naar 2100+. Volgens mij zijn de problemen echt begonnen toe ik mijn 120 Gb disk aan de praat kreeg (via dit forum :-)))
Vóór die tijd las de bios hem niet als 2100+ maar i.i.g. als 1700 (+nogwat) MHz.

Hoe zou ik dit nu weer voor elkaar kunnen krijgen?

MoBo: Jetway V266B
Chipset: VIA VT83666A Apollo KT266A
512 MB DDR SDRAM (PC2700)
BIOS Type: Award (11/22/02)
Harddisk 1: 120 Gb Samsung (7200 RPM)
Harddisk 2: 18 Gb Samsung (5400 RPM)

Het is een mogelijkheid om hem over te klokken naar een 2100+, hoe dit moet weet ik niet, heb er ook geen ervaring mee, maar er staat vast wel op deze site een topic over

Geplaatst door Tha Devil
Het is een mogelijkheid om hem over te klokken naar een 2100+, hoe dit moet weet ik niet, heb er ook geen ervaring mee, maar er staat vast wel op deze site een topic over

Ja, zoiets dacht ik ook, maar een originele Athlon XP 2100+ overclocken naar naar Athlon 2100+ ????
Moet toch niet kunnen/hoeven? Lijkt me zo nutteloos, maar kzal effe kijken, bedankt.

Laatst bewerkt:
ik denk eerder dat je fbs niet goed staat.
dan zal je dat even moeten veranderen in de bios
dan lees tie het als een 2100+

FSB op 133mhz zetten. Multiplier kan je op Auto laten staan.

Goed ik heb het nu een beetje voor elkaar, kon in de BIOS niks vinden over FSB of Multipliers, wel over (bij Miscellaneous options) Host clock at next boot is ... MHz en DRAM Clock at next boot is ... MHz deze heb ik nu respectievelijk op 132 en 165 kunnen zetten (geleidelijk, want in één keer ging het niet).

Nu geeft de comp bij het opstarten aan AMD Athlon XP at 1716MHz , en met behulp van het programma AIDA32 geeft hij aan CPU Type AMD Athlon XP, 1700 MHz (6.5 x 262) 2000+ dus klopt ongeveer wel een beetje.

Moet ik mijn BIOS updaten om de FSB en Multipliers wel aan te kunnen passen? of is bovenstaande hetzelfde verhaal?

Nee hoor, FSB verhogen is een gewone optie in het BIOS. Om multiplier te verhogen moet je de processor vaak unlocken maar dat lijkt mij hier niet van toepassing.

Je moet de FSB dus gewoon op 133 zetten en dan moet het goedkomen.

Kijk anders ook even in het boekje van je moederbord, daar staat het vast duidelijk in uitgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan