Athlon XP 2000 = 1250 :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je je CPU-instelling niet op Auto zetten in het BIOS?

Anyway, ik raad sowieso een nieuw moederbord aan.. Een originele K7T kan wel overweg met Athlon XP's, maar vergeet niet dat hij origineel gemaakt is voor de vorige generatie Athlons.

ik ben het sp00r bijster hoor!

Ook MSi Live Update zegt dat ik versie 3.60 heb, en dat dat ook de nieuwste is :|

Geplaatst door gast0225
er is naar mijn bescheiden mening nog iets anders "vreemds" aan de hand:

de "herkenning" op 1.25 GHZ is m.i. technisch "onmogelijk" omdat de langzaamste XP processor van AMD op een kloksnelheid van 1.33 GHz draait.......................... m.a.w. een 1.25 AMD XP bestaat niet !

Even een reactie hierop... :)

Voor het moederbord en de BIOS maakt dit allemaal niet uit... Wat ze zien is de namestring van de processor (Athlon XP), en daarbij zien ze de kloksnelheid.

Siesjo,

je zou bijna beginnen te denken dat je geen XP 2000 processor hebt ?????????????????????

IS HET WEL EEN 2000 XP ???????

Moet ik de factuur nog ff inscannen anders :D

Ik heb em ook in mn "koffer" geprobeerd en ook daar gaf hij aan 1250 :| Maar 1250 lijkr m'n zo'n vreemd getal voor de athlon reeks :S

En strax stuur ik dat ding terug --> kosten naar deze meneer hier --> zeggen ze dat er niets mee loos is ---> weg 89 eurokes :(

met de bios actief die "live" herkend, zou 't allemaal moeten werken zoals het hoort. Terugsturen is misschien niet de "slechtste" optie :confused:

koffer .... case-mod!!!??? Zit standaard athlon xp 1700 op!

Dat het een casemod was had ik begrepen :-) maar welk moederbord zit daarin?

euh week eigenlijk niet. Spliksplinter nieuw ding hoor, DDR erop en 266 mhz bus, so no problemo :p

De als je de 2000+ daarin stopt, en de FSB op 133 Mhz zet?

Steve kerel, allus geprobeerd!!! Echt alle fsb's geprobeerd :S dus ook 133 :|

Dus als je hem in de koffer-PC stopt, FSB op 133 Mhz, geeft hij nog steeds 1250 Mhz aan?

Dan moet je waarschijnlijk even met jumpers gaan spelen in de koffer-PC.

PS waarom dit allemaal nodig is: kijken of het aan je CPU ligt of niet.

ik begin niet met jumpers te kloten h00r ... ik bel mogguh wel ff een gast anders want nu komen we ook niet verder. Maar het gaat niet om die koffer he, het gaat om de anders :p De 1700+ op de k7t turbo2 werkt wel (Y):)

Dat zegt al veel.

Ofwel is de 2000+ CPU niet helemaal lekker, ofwel heeft het moederbord problemen met de 12.5 MP.

haha steve, dan stuur ik mn proc. wel naar jou op, kan jij m00i ff oordelen :p

FSB

Op je moederbord zit onder de geheugenbankjes een Jumper J 17, als je die eraf trekt dan kan ie alleen nog maar op 133 Mhz. lopen.

Het proberen waard aangezien je er geen schade mee kunt aanrichten.

Grtz.....

Ik was al bezig toen ik de laatste reply zag :p Je jumper zat niet onder de geheugenbanken maar tussen geheugenbanken en IDE-connectors in!

Maar het is in orde, bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan