Athlon XP, maar welke ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edekorte

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
89
Ik wil mijn processor (AMD Athlon Thunderbird 1200 Mhz) vervangen voor een Athlon XP.
Ik hoef niet gelijk een zware want volgend jaar wil ik een nieuwe pc kopen maar de Athlon XP ondersteunt gewoon meer spellen (pc gaat naar zoontje)
Dus, tot hoeveel Mhz is verstandig, wel of geen "palomino", etc.

Mijn specs zijn:

MSI K7T Turbo2
Athlon 1200 Mhz
512 Sdram
160 GB harddisk
Geforce FX5200
 
Jawel hoor, ik heb hier een uitdraai liggen van de K7T Turbo2.
Daar staat onder CPU: Supports up to 2600+ (een 1800 zou al goed zijn, als het maar een AthlonXP is)
Trekt mijn moederbord jouw optie, en moet ik nog ergens op letten bij aanschaf ?
 
Als je het antwoord zelf al weet, waarom vraag je het dan?:confused:

Maare, de snelste proc met een FSB van 266, dat is dan de beste optie, die met een Thorton core, let op dat je geen koopt voor een FSB van 333, die gaat niet werken.
 
Waarbij ik dan nog tot mijn spijt moet vaststellen dat ik het woord "turbo" over het hoofd had gezien / als niet relevant beschouwde en je dientengevolge een verkeerde link voorhield. Sorry.
 
Lange Pier zei:
Als je het antwoord zelf al weet, waarom vraag je het dan?:confused:

Ik weet wel tot hoeveel Mhz, maar als ik dat zeg in de winkel vragen ze naar FSB en Palomino etc, dat zeg mij dus helemaal niets.
Als ik mijn type Moederbord noemt kijken ze me vragend aan, vandaar dat ik hier om hulp vroeg.

Lange Pier zei:
Maare, de snelste proc met een FSB van 266, dat is dan de beste optie, die met een Thorton core, let op dat je geen koopt voor een FSB van 333, die gaat niet werken.

Dit zegt mij dus helemaal niets, maar zal het noteren. :thumb:
 
Lange Pier zei:
Als je het antwoord zelf al weet, waarom vraag je het dan?:confused:

Maare, de snelste proc met een FSB van 266, dat is dan de beste optie, die met een Thorton core, let op dat je geen koopt voor een FSB van 333, die gaat niet werken.

Dus als ik het goed begrijpt zou bijvoorbeeld de volgende wel draaien op mijn moederbord ?

AMD Athlon XP 2400+ 2Ghz FSB 266 Socket A Tray

Zo ja dan is deze vraag opgelost en weet ik voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan