Athlon64 of Core 2 Duo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerw01whj

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hoi,

Volgens mij zijn het allebei processoren met dubbele kernen, maar is er één beter dan de ander?
Wat is aan te bevelen?
Ik wil een laptop kopen voor huis-tuin-keuken gebruik, geen games of filmbewerking oid. Ik wil er wel een tijd mee vooruit kunnen..

Bedankt voor jullie reacties,

William

Laatst bewerkt:
ze hebben bijde dubbele kernen, alleen intel heeft meer cache geheugen, maar intel is ook weer duurder.

en wat is aan te bevelen, ja waarvoor wil je het gebruiken?
en wat is je budget

Dit is echt een topic die weer lang kan duren.
Zo'n toppic heb je eigenlijk niet veel aan omdat ieder
z'n eigen ervaring en mening heeft.
Dus ik denk dat je niet veel opschiet maar raad je
wel een Amd athlon 64 aan betere prijs prestatie verhouding.

Dit is echt een topic die weer lang kan duren.
Zo'n toppic heb je eigenlijk niet veel aan omdat ieder
z'n eigen ervaring en mening heeft.
Dus ik denk dat je niet veel opschiet maar raad je
wel een Amd athlon 64 aan betere prijs prestatie verhouding.

daar ben ik het mee eens, alleen al toen ik de titel zag werd ik al moe:rolleyes::D

Ik wil een laptop kopen voor huis-tuin-keuken gebruik, geen games of filmbewerking oid.

Ik schat in dat dit topic wel eens wat korter zal kunnen blijven (gebaseerd op de bovenstaande regel van TS) Die betekent namelijk dat hij op dit moment beter af is met een AMD. Dáár kan m.i. ***onmogelijk langer als 5 seconden over worden gediscussieerd, maar nogmaals, alléén gebaseerd op die ene regel!

Laatst bewerkt door een moderator:
Qua prestaties Intel
Qua prijs AMD

Een kombinatie tussen prijs/kwaliteit, en in overweging genomen wat jij ermee gaat doen AMD

Al denk ik dat het prijsverschil bij aanschaf van een laptop tussen AMD en Intel niet zo groot is.

Ga eerst eens op zoek naar een laptop met een Intel CPU en eentje met een AMD CPU.
Zet die twee hier, zodat de kenners de prijs/prestatie verhouding kunnen vergelijken.

Pas dan kunnen we met een goed beargumenteerd advies komen.

Qua prestaties Intel - Qua prijs AMD zoals in het bericht hiervoor vastgesteld / valt af te leiden
Een kombinatie tussen prijs/kwaliteit, en in overweging genomen wat jij ermee gaat doen AMD eveneens in het bericht hiervoor vastgesteld
Al denk ik dat het prijsverschil bij aanschaf van een laptop tussen AMD en Intel niet zo groot is. zie de "zin" waar het om gaat bij TS, dus het maakt eigenlijk niet uit wélke het wordt en dus is elk tientje prijsverschil interessant
Ga eerst eens op zoek naar een laptop met een Intel CPU en eentje met een AMD CPU. lijkt mij minder relevant gelet op het overige
Zet die twee hier, zodat de kenners de prijs/prestatie verhouding kunnen vergelijken. = m.i. niet nodig, AMD is voor déze TS dé processor.

Pas dan kunnen we met een goed beargumenteerd advies komen. zie argument hiervoor

Laatst bewerkt:
Nou nee, niet echt, maar als je de vraag van TS goed leest: géén zware games, geen films, kortom basic tot gemiddeld gebruik, dan is (nogmaals) op dít moment AMD de beste keuze v.w.b. prijs / prestatie (zoals Patrickt terecht vaststelt). "Over 2 maanden kan het zomaar weer anders zijn".

Laat ik het woord "beste" nuanceren naar : "meest optimale voor déze aspirant koper".

Laatst bewerkt:
En daarom vind ik dit ook zo'n nutteloze toppic.
Want je moet gewoon een keer de knoop doorhakken.
En als je al weet dat je niet extreme wil gamen (terwijl dat wel kan met een amd)
ga je tog voor het goedkoopste. En amd is alles behalve slecht.
En over dat prijs/prestatie had ik al 7 posts geleden vastgesteld:P

Laatst bewerkt:
"Nutteloos" wordt het m.i. pas als onbenullen gaan roepen : W rules, of X rules, of Y is de allerbeste, of Z is de snelste. Da's allemaal relatief en (subjectief) van het uiteindelijk gebruiksdoel van de toekomstige gebruiker afhankelijk.

Laatst bewerkt:
Beetje kinderachtig om de argumenten van iemand proberen van tafel te vegen.
Waarom zou in jouw ogen een AMD CPU beter zijn voor TS?
Omdat deze goedkoper is?

De TS stelt de vraag: "maar is er één beter dan de ander?"

Ook spreekt de TS nergens over een budget.

Om dan met een feit te komen dat de AMD beter is voor TS omdat hij goedkoper is in mijn ogen pas een slecht argument.
De AMD kan dan wel toereikend zijn voor wat TS ermee doet, maar feit blijft wel dat de INTEL beter presteert. Door deze (veel) betere prestaties zal TS ook langer van zijn CPU kunnen genieten in de toekomst.

Beetje kinderachtig om de argumenten van iemand proberen van tafel te vegen.
Waarom zou in jouw ogen een AMD CPU beter zijn voor TS?
Omdat deze goedkoper is?

De TS stelt de vraag: "maar is er één beter dan de ander?"

Ook spreekt de TS nergens over een budget.

Om dan met een feit te komen dat de AMD beter is voor TS omdat hij goedkoper is in mijn ogen pas een slecht argument.
De AMD kan dan wel toereikend zijn voor wat TS ermee doet, maar feit blijft wel dat de INTEL beter presteert. Door deze (veel) betere prestaties zal TS ook langer van zijn CPU kunnen genieten in de toekomst.

maar feit blijft wel dat de INTEL beter presteert.
en dát is nu juist een pertinente misvatting voor het doel / doelen die TS beschrijft. Hij / zij zal geen tierelier merken van het merk processor dat in zijn / haar pc zit wanneer de pc taken uit moet voeren zoals TS in zijn / haar vraag beschrijft, dá's nu net waar het om draait.

Zet die twee hier, zodat de kenners de prijs/prestatie verhouding kunnen vergelijken.
Pas dan kunnen we met een goed beargumenteerd advies komen.

m.a.w. we zouden nú geen zinnige antwoorden kunnen geven? Ik denk het wel!

Mijn doel is niet iemands argumenten van tafel te vegen, mijn doel is de vraag zo nauwkeurig mogelijk te beantwoorden en als je in de helft van de gevallen hetzelfde schrijft als eerder geschreven (prijs / snelheid verhouding) voegt dat niet echt veel toe aan het geheel.
TS geeft dmv vraagstelling zeer duidelijk aan dat hij niet echt "thuis" is in de processormarkt, anders formuleert hij de vraag anders ipv naar de beste te vragen. Immers, een ieder die wel een beetje thuis is in die markt, weet dat er niet een beste en een slechtste is, doch dat er slechts een "passende" is en je kunt er 100 berichten aan besteden, zoals TS het stelt is de AMD op dit moment de meest optimale keuze.

Samengevat : Intel maakt thans de snelste processors en AMD fabriceert qua prijs / prestatie de meest efficiente.

Laatst bewerkt:
m.a.w. we zouden nú geen zinnige antwoorden kunnen geven? Ik denk het wel!

Mijn doel is niet iemands argumenten van tafel te vegen, mijn doel is de vraag zo nauwkeurig mogelijk te beantwoorden en als je in de helft van de gevallen hetzelfde schrijft als eerder geschreven (prijs / snelheid verhouding) voegt dat niet echt veel toe aan het geheel.
TS geeft dmv vraagstelling zeer duidelijk aan dat hij niet echt "thuis" is in de processormarkt, anders formuleert hij de vraag anders ipv naar de beste te vragen. Immers, een ieder die wel een beetje thuis is in die markt, weet dat er niet een beste en een slechtste is, doch dat er slechts een "passende" is en je kunt er 100 berichten aan besteden, zoals TS het stelt is de AMD op dit moment de meest optimale keuze.

Ik spreek ook niet in termen als "beste" en "slechtste". Ik draag alleen het feit aan dat INTEL beter presteert.
Wanneer het een minimaal verschil zou zijn, zou je me niet eens horen, echter AMD loopt op dit moment een straatlengte achter.
http://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html
Wat TS met de pc doet is in mijn ogen ook niet relavant. Wanneer je een auto koopt, zoek je toch ook niet een merk of type uit die niet harder loopt dan 120km/h omdat je toch niet harder mag of wil? Ook dan kijk je naar prijs/prestaties.

Wat TS met de pc doet is in mijn ogen ook niet relavant. Wanneer je een auto koopt, zoek je toch ook niet een merk of type uit die niet harder loopt dan 120km/h omdat je toch niet harder mag of wil? Ook dan kijk je naar prijs/prestaties.

Ik denk dat het wél relevant is.

En ja, ik denk dat een aspirant autokoper wel degelijk kijkt naar het motorvermogen van zijn auto, het zal heel best verschil maken of de auto 90 PK of 150 PK levert en als je aan snelheidsmonsters minder behoefte hebt, zal die 90 PK toereikend zijn.

Met je laatste zin
Ook dan kijk je naar prijs/prestaties.
sla je idd. de spijker precies op zijn kop, dáár gaat het om en kom je in dit topic op AMD uit. In een volgend topic bij een andere TS wellicht weer op de Intel.

Laatst bewerkt:
Met je laatste zin sla je idd. de spijker precies op zijn kop, dáár gaat het om en kom je in dit topic op AMD uit. In een volgend topic bij een andere TS wellicht weer op de Intel.

Juist, en gezien TS niet gesproken heeft over een budget, kan je op basis van dat feit geen goed advies geven.
TS spreekt alleen maar over wat beter is.
Dus beter is dat TS eerst laat weten of hij een bepaald budget heeft. Zodra we dat weten kun je hem pas van een passend advies voorzien.

Op zich vind ik dit leuke discussies en kunnen we uren doorgaan, maar dat doe ik in ieder geval niet, ik denk dat TS inmiddels genoeg argumenten heeft gehoord om een weloverwogen keuze te kunnen maken.

Wederom sla je de spijker op de kop, al verschil ik van mening v.w.b. de budgetkwestie. Ik denk dat TS de "beste" processor voor zijn gebruiksdoelen wil hebben. Dat dat toevallig de goedkoopste van de twee is (AMD), is dan mooi meegenomen. TS zal (naar ik aanneem) niet meer geld uit willen gaan geven voor een processor die meer in huis heeft dan de taken die hij / zij zijn computer wil laten verrichten.

Maar idd. misschien boeit het TS niet of hij / zij een aantal tientjes duurder uit is. In dat geval is de Intel thans de handigste keuze.

Laatst bewerkt:
ok.
Bedankt voor jullie reacties.
Concluderend zie ik het zo dat de AMD Athlon qua prijs interessanter is en de Intel wellicht ietsie beter kan zijn, maar voor hetgeen ik de laptop wil gaan gebruiken dit niet zal bemerken.

Een ander vraagje nog:

dezelfde laptop, echter verschil in processor:
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&s=1&a=107556
http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_X50NAP148C__TK57/171475.aspx

Bij de ene heeft ie een:
AMD Athlon64 X2 TK-57
Bij de andere aanbieder een:
AMD Turion 64 X2 Dual-Core Mobile TK-57

Voorkeuren? (afgezien van de prijs).

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.