Ik zoek mij al een aantal minuten "de krampen" naar dit noteboekje bij Asus, maar kan het niet vinden. Het lijkt wel een "bijzondere".... ? Bij Asus ik weet niet hoeveel notebookjes te zien en aan te klikken, alleen deze is even (vooralsnog) onvindbaar.
Ik heb het vermoeden dat het in beide gevallen om dezelfde computer gaat. Ik denk dat Zercom een typefoutje op zijn site heeft staan. Ik blijf het echter bijzonder vinden dat het ding niet bij Asus zelf te vinden is. Zelffs de link van Asus die Zercom op zijn site plaatst en waarvan je dan verwacht dat die rechtstreeks naar het notebookje zal leiden, komt daar niet.
Als je idd. deze ambieert zou ik voor de grap toch maandag eens bellen naar een van die (web)winkels en vragen waarom dat notebookje (tussen al die andere bij Asus op de website) niet te vinden is.
Verder lijkt het mij een prima notebookje, al ben ik bij laptopjes altijd standaard minder gecharmeerd van shared videogeheugen. De machientjes met dedicated geheugen hebben mijn voorkeur, al was het alleen maar om die paar vakantiefotos, of dat ene "tube"filmpje dan lekker vlot op het scherm te zetten, maar nogmaals, merk van de machine en overige specificaties zijn voor het gebruik zoals jij dat beschreef, prima.
Wat ook wel bijzonder is dat op de ene website een processorsnelheid van 1900 staat en op een andere weer van 2000. Wellicht heeft Asus binnen een tijdsbestek van enkele maanden de processor vernieuwd. (Ik weet niet zeker of die processor in 2 kort bij elkaar zittende varianten is gefabriceerd) Enkele highlights die wel handig zijn: (niet bijzonder, maar wel om op te letten bij aanschaf)
Specs
Processor
Processor-kloksnelheid 2000 MHz als je 'm ergens voor dezelfde prijs kunt kopen met deze 2 liter aan boord, dan............... idd. deze met de 2 liter
Processorfamilie AMD Turion 64 X2 Mobile
Processor AMD Turion™ 64 X2 Dual-Core Mobile TK-57
L2 cache 1 MB
Schijf
Opslagcapaciteit 200 GB da's mooi voor een laptop in de goedkopere klasse
Harde schijf-interface SATA
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Beeldscherm TFT
Geheugen
Intern geheugen 2048 MB da's mooi voor een laptop in de goedkopere klasse
Geheugenslots 2 x SODIMM
Intern geheugentype DDR2-533/667
Compatibele geheugenkaarten MMC/SD/XD/MS
Videogeheugen
Grafische adapter NVIDIA GeForce 7000
Optische drive
Soort optische drive DVD-Super Multi
Audio
Ingebouwde microfoon
Audiosysteem Azalia
Aantal ingebouwde luidsprekers 2
Toetsenbord
Aantal toetsen 88
Camera
Ingebouwde camera Megapixel 1.3 handig, maar is het noodzakelijk met al die moderne mobieltjes?
Netwerk
Intern modem
Netwerkfuncties 10/100 Mbps LAN
Modemsnelheid 56 Kbit/s
Modemtype MDC / Azalia MDM
Wake-on-LAN
Bluetooth versie 2.0 handig
Besturingssysteem/software
Inclusief besturingssysteem Windows Vista Home Premium Edition vind ik een lastige, wellicht is XP voor dit soort machines beter / optimaler?
Energie
Batterijtechnologie Lithium-Ion
Geleverde stroom door de batterij 4400 mAh
Batterij levensduur 3 uur
Aantal cellen in de batterij 6
Energie
Externe adapter
Accuprestaties 65 W
AC adapter uitgangsspanning 19 V
AC adapter frequentie 50/60 Hz
AC adapter ingangsspanning 100~240 V
Verbindingsmogelijkheden
VGA poort(en) 1
Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
USB 2.0 poort(en) 4 is toereikend -> maybe extern muisje, printertje en digitale camera, dan heb je nog één poortje vrij. Middels Bluetooth is óók het e.e.a. draadloos over te "seinen".
Modem (RJ-11) poort 1
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1
Microfoon, line-in ingang
Geïntegreerde kaartlezer niet verkeerd
Beveiliging
Bevestigingsmogelijkheid voor kabelslot Kensington
Trusted Platform Module (TPM)
BIOS wachtwoord
HDD user password
Gewicht en omvang
Gewicht 2650 g
Diepte 260 mm
Hoogte 270 - 350 mm
Breedte 360 mm
Technische details
Aanwijsapparaat Touchpad
Ik heb het vermoeden dat het in beide gevallen om dezelfde computer gaat. Ik denk dat Zercom een typefoutje op zijn site heeft staan. Ik blijf het echter bijzonder vinden dat het ding niet bij Asus zelf te vinden is. Zelffs de link van Asus die Zercom op zijn site plaatst en waarvan je dan verwacht dat die rechtstreeks naar het notebookje zal leiden, komt daar niet.
Als je idd. deze ambieert zou ik voor de grap toch maandag eens bellen naar een van die (web)winkels en vragen waarom dat notebookje (tussen al die andere bij Asus op de website) niet te vinden is.
Verder lijkt het mij een prima notebookje, al ben ik bij laptopjes altijd standaard minder gecharmeerd van shared videogeheugen. De machientjes met dedicated geheugen hebben mijn voorkeur, al was het alleen maar om die paar vakantiefotos, of dat ene "tube"filmpje dan lekker vlot op het scherm te zetten, maar nogmaals, merk van de machine en overige specificaties zijn voor het gebruik zoals jij dat beschreef, prima.
Wat ook wel bijzonder is dat op de ene website een processorsnelheid van 1900 staat en op een andere weer van 2000. Wellicht heeft Asus binnen een tijdsbestek van enkele maanden de processor vernieuwd. (Ik weet niet zeker of die processor in 2 kort bij elkaar zittende varianten is gefabriceerd) Enkele highlights die wel handig zijn: (niet bijzonder, maar wel om op te letten bij aanschaf)
Specs
Processor
Processor-kloksnelheid 2000 MHz als je 'm ergens voor dezelfde prijs kunt kopen met deze 2 liter aan boord, dan............... idd. deze met de 2 liter
Processorfamilie AMD Turion 64 X2 Mobile
Processor AMD Turion™ 64 X2 Dual-Core Mobile TK-57
L2 cache 1 MB
Schijf
Opslagcapaciteit 200 GB da's mooi voor een laptop in de goedkopere klasse
Harde schijf-interface SATA
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 15.4 "
Beeldscherm TFT
Geheugen
Intern geheugen 2048 MB da's mooi voor een laptop in de goedkopere klasse
Geheugenslots 2 x SODIMM
Intern geheugentype DDR2-533/667
Compatibele geheugenkaarten MMC/SD/XD/MS
Videogeheugen
Grafische adapter NVIDIA GeForce 7000
Optische drive
Soort optische drive DVD-Super Multi
Audio
Ingebouwde microfoon
Audiosysteem Azalia
Aantal ingebouwde luidsprekers 2
Toetsenbord
Aantal toetsen 88
Camera
Ingebouwde camera Megapixel 1.3 handig, maar is het noodzakelijk met al die moderne mobieltjes?
Netwerk
Intern modem
Netwerkfuncties 10/100 Mbps LAN
Modemsnelheid 56 Kbit/s
Modemtype MDC / Azalia MDM
Wake-on-LAN
Bluetooth versie 2.0 handig
Besturingssysteem/software
Inclusief besturingssysteem Windows Vista Home Premium Edition vind ik een lastige, wellicht is XP voor dit soort machines beter / optimaler?
Energie
Batterijtechnologie Lithium-Ion
Geleverde stroom door de batterij 4400 mAh
Batterij levensduur 3 uur
Aantal cellen in de batterij 6
Energie
Externe adapter
Accuprestaties 65 W
AC adapter uitgangsspanning 19 V
AC adapter frequentie 50/60 Hz
AC adapter ingangsspanning 100~240 V
Verbindingsmogelijkheden
VGA poort(en) 1
Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
USB 2.0 poort(en) 4 is toereikend -> maybe extern muisje, printertje en digitale camera, dan heb je nog één poortje vrij. Middels Bluetooth is óók het e.e.a. draadloos over te "seinen".
Modem (RJ-11) poort 1
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1
Microfoon, line-in ingang
Geïntegreerde kaartlezer niet verkeerd
Beveiliging
Bevestigingsmogelijkheid voor kabelslot Kensington
Trusted Platform Module (TPM)
BIOS wachtwoord
HDD user password
Gewicht en omvang
Gewicht 2650 g
Diepte 260 mm