Ati 4800 series, NVIDIA 9800 of NVIDIA GTX 280

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenavond,

Ik vroeg me af wat voor gamen op windows vista x64 de beste videokaart is, de Ati 4800 series, de NVIDIA 9800 of de nieuwe NVIDIA GTX 280? Heeft iemand goede of slechte ervaringen met een van deze en welke raden jullie mij aan?

alvast bedankt!

wat wil je ermee gaan doen?

Games of normaal gebruik?

mmkay dan :)

De 9800 valt een beetje in het niets tussen de gtx280 en de 4870.
De 280 is igg de beste uit het rijtje van deze 3.

Wat is je budget?? want der zijn meerdere leuke kaarten.
bv de GTX260, GTX285, 9800GTXx2 of 4850x2. 4870x2

Edit: Als het goed is zit er een X58 chipset op, deze support sli EN crossfire.
Je kunt als optie ook een 5850 erbij steken en cross zetten

Laatst bewerkt:
De prijs van de 4870 gaat binnen kort omlaag naar 160 euro. Dat is wel interessant om te bekijken, want dan valt de gtx260 af die is dan zo'n 60 a 70 euro duurder en hebben ongeveer dezelfde prestaties.

ja dat klopt, maar nvidia zal dan ook wel gaan zakken met de prijzen

Prijs is nog niet echt van toepassing, omdat ik nu een ati 4850 heb, maar deze niet goed werkt, blauw scherm enzo, wss door nog geen goede drivers voor vista x64. Maar ik heb dus nog garantie van Dell, ik weet alleen nog niet precies wat de mogelijkheden zijn. Ik hoop misschien een andere videokaart, aangezien de ati 4850 niet goed werkt bij mijn pc, de dell 435mt. Maar ik zie ook verschillen tussen geheugen van de ati kaarten bijvoorbeeld, van 512 en 1 gb.Zit hier veel verschil tussen?

bedankt voor alle reacties iig al:thumb:

Prijs is nog niet echt van toepassing, omdat ik nu een ati 4850 heb, maar deze niet goed werkt, blauw scherm enzo, wss door nog geen goede drivers voor vista x64. Maar ik heb dus nog garantie van Dell, ik weet alleen nog niet precies wat de mogelijkheden zijn. Ik hoop misschien een andere videokaart, aangezien de ati 4850 niet goed werkt bij mijn pc, de dell 435mt. Maar ik zie ook verschillen tussen geheugen van de ati kaarten bijvoorbeeld, van 512 en 1 gb.Zit hier veel verschil tussen?

bedankt voor alle reacties iig al:thumb:

Heeft niets met drivers te maken. Ik heb een HD4870 (zelfde serie dus) en die werkt perfect in Vista X64.

Laatst bewerkt:
Prijs is nog niet echt van toepassing, omdat ik nu een ati 4850 heb, maar deze niet goed werkt, blauw scherm enzo, wss door nog geen goede drivers voor vista x64. Maar ik heb dus nog garantie van Dell, ik weet alleen nog niet precies wat de mogelijkheden zijn. Ik hoop misschien een andere videokaart, aangezien de ati 4850 niet goed werkt bij mijn pc, de dell 435mt.

;)
maar die ati x2 is indd egt niet normaal:P maar prijs is dus nog niet echt duidelijk, wou t graag even op een rijtje hebben. Nu intussen prima gelukt;)
zet hem op opgelost, heel erg bedanktiedereen!

ALs geld geen rol speelt :)

GTX295 ? beats the 4870x2

heheh daarom zei ik al: Als geld geen rol speelt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan