ATI 4850x2 crossfire , lage fps

Status
Niet open voor verdere reacties.

swiem

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2010
Hallo,

Ik speel World of Warcraft, en sinds kort is mijn fps erg verlaagd. Eerst speelde ik makkelijk met 60+ fps maar nu blijft het maar op 10 fps hoger komt hij niet. Het valt niet te spelen zo schokt aan alle kanten. En kan zelfs niet alle opties op ultra/high zetten (laat alleen maar low zien bij sommige), daarom probeer ik nu een oplossing te zoeken.

Wat ik al geprobeerd heb:

1. Oude Catalyst verwijderen met behulp van uninstall tool, upgedate naar nieuwste versie 10.9 en zelfs geprobeerd een hotfix erover heen te doen.
2. Windows 7 opnieuw geinstalleerd en opnieuw alle drivers proberen te installeren.
3. Latest Drivers voor het moederbord installeren.
4. Via apparaatbeheer beide videokaarten uninstalled, daarna geprobeert nieuwe drivers erop te zetten (werkte ook niet)
5. Crossfire uitzetten bij CCC, zelfde resultaat

Iemand enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

My system:
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD4P
Processors: QuadCore Intel Core i7 920, 2666 MHz (20x 133)
Videokaart: Sapphire ATI HD4850x2,2GB DDR3,HDTV,4xDVI,HDMI,PCIe
Directx: 11
Catalyst: 10.9

Laatst bewerkt:
Heb j een enkele 4850x2 of 2 in cross?

Als je een crosfire opstelling hebt, haal er eens 1 uit en probeer het dan eens

Ik heb een 4850x2 dus gaat helaas niet lukken, heb geprobeert om crossfire uit te vinken bji ccc maar kreeg hetzelfde resultaat

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar letterlijk een videokaart eruit halen, moet toch ook mogelijk zijn?

Volgens mij is het gewoon 1 geheel. Ik weet niet hoe ik dat moet hebben dan

Laatst bewerkt door een moderator:
De 4850 is een kaart met 2 GPU's op 1 printplaat. Niet echt een crossfire dus..
Je kunt er geen "uitslopen" want dan werkt ie niet. Dat is een deel van de circuit.

Is het alleen met het spel wow? of bij alle games

Je kunt er geen "uitslopen" want dan werkt ie niet. Dat is een deel van de circuit.

4850 is een enkele GPU op een bord
4850x2 heeft 2 GPU's op een bord (wel een lomp groot bordje)

Ron

Oh, interne Crossfire.
Had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Leer ik ook eens wat nieuws... je bent nooit te oud om te leren.

4850 is een enkele GPU op een bord
4850x2 heeft 2 GPU's op een bord (wel een lomp groot bordje)

Ron

Dat typte ik toch? :confused:
Heb zelf de 4870x2 gehad. Leuk allemaal 2 gpu's op 1 bord, maar het wordt hierdoor een aardig oventje in je pc. Die kaartjes kunnen met gemak de 90 graden aantikken.
En slurpen aardig wat stroom.

Maar ff wachten op de TS ofdat het met elk spel is.
Zoja dan is het de kaart. Als dit niet het geval is..misschien iets in de game zelf

Nee, typte je net niet.:o Dus ik dacht, laat ik alles nog eens op een rijtje zetten:D

Ron

Met alle verwarring en verwarring scheppende opmerking wilde ik maar geen risico meer nemen.

Maar nu maar weer on-topic!

Ron

veel reacties :P. Het is inderdaad de 4850x2, jammer dat niemand nog "de" oplossing weet

Ik heb niet echt getest bij welke games ik allemaal lage fps heb, ik speel voornamelijk wow dus wil graag dat hij daarbij ook goed gaat werken. Dat lukt nu niet echt ook al heb ik veel geprobeerd. Ik zal zodra ik thuis ben, proberen of ik andere spellen ook lage fps heb (zit nu nog ff op school :P)

Het zou in principe kunnen liggen aan WoW zelf, omdat er laatst een patch van 5gig was. En sinds toen heb ik pas last gekregen van lage fps en opties die alleen op low gezet kunnen worden. Ik heb nog geen zin gehad om te reinstalleren, omdat het zo lang duurt tussen de 20 en 30 gigabyte.

@Medehelpmij'rs: Enkele onnodige quotes verwijderd.Bij een directe reactie kan men de "reageer op vraag"knop gebruiken.;)

Een patch van 5gb? Die kan het spel inderdaad overhoop gooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan