Ati 6870

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
442
Een vraagje, Ik heb pas een nieuwe pc gekocht, leuk en aardig.
Er zit een ATI 6870 video kaart in dacht ik niet 1 keer maar 2 keer dezelfde.
Deze zijn verbonden met een intern iets (cross nog wat??? ) zodat ze samen kunnen werken is mij gezegd ?!

Nu het volgende ik heb 2 beeldschermen, achterop zitten mogelijkheden voor het aansluiten van maar liefst 6 beeldschermen. (3 per kaart)
Ik heb nu mijn hoofd lcd scherm aangesloten op de 1e video kaart middels DVI en werkt prima.
Nu dacht ik dat ik op die andere kaart ook een DVI monitor kon aansluiten en zo 2 verschillende schermen kon hebben bij b.v Black Ops het spel dat het 1e scherm overloopt in het andere. maar dit is niet het geval.
de 2e monitor blijft zwart.
Als ik de 2e monitor aansluit op de 1e videokaart waar mijn 1e monitor ook op zit krijg ik gewoon beeld en mijn desktop in windows 7 is verdeeld.
Dit werkt prima, waarvoor heb ik die andere aansluitingen dan in godzernaam op die 2e videokaart zitten?
Kan ik hier dan helemaal geen beeldscherm op aansluiten of wat zie ik over het hoofd??

Thanx
 
Je hebt waarschijnlijk vergeten de driver van Ati te installeren, of de 2 beeldschermen apart in te stellen in Catalyst Control Center. In principe zou Eyefinity met +3 monitoren moeten werken, maar ik dacht dat het met 2 monitoren ook zou moeten werken. In ieder geval: kijk in CCC, daar kan je dat instellen.
 
Ik heb de driver geinstalleerd anders werkt de kaart nieg goed. Ik neem aan dat 1 installatie voldoende is voor beide kaarten?
In CCC staat naar mijn menig alles goed. Dus voor zekerheid ik krijg alleen output naar mijn monitoren via de eerste videokaart.
Als ik het zooitje aansluit op de tweede kaart dan blijft alles zwart ondanks een reboot
 
Dat laatste zou kunnen kloppen, je moederbord koppelt de rekenkracht van beide videokaarten, dus dan zou het kunnen dat hij geen beeld meer geeft. Maar je moet dat instellen in CCC. Heb je wel de Eyefinity driver geïnstalleerd?
 
Ik heb de driver geinstalleerd die die vanzelf op internet vond en adviseerde volgens de ati site, betreft trouwens 1gig per kaart
En hoe kan ik deze beide laten werken in b.v. video editing zoals Vegas Pro of doet die dat zelf allemaal regelen?
 
Als het goed is zou dat moeten werken door je "bureaublad uit te breiden" in CCC of in Windows (rechtermuisknop bureaublad>eigenschappen>meest rechtse tabblad. Daar moet je dat aanvinken en dan zo slepen dat de schermen in de goede volgorde staan.
 
Yep dat heb ik gedaan en werkt ook prima, dacht alleen dat ik via die andere videokaart ook beeld zou moeten krijgen of iets anders te zien zou krijgen ofzo, wellicht verkeerd gedacht dan...
 
In principe zou je wel beeld moeten krijgen, dacht ik. Ik zal eens even googlen,
edit: nee, het is niet mogelijk. Helaas.
 
Laatst bewerkt:
Ow ok bedankt voor het helpen zover, maar vraagje zou ik ooit een 3e monitor willen aansluiten kan dat dan wel?
 
Als er 3 aansluitingen op je videokaart zitten in ieder geval. Anders zou je een splitter moeten gebruiken.
 
Er zitten dus 3 uitgangen op dvi en 2x hdmi en die andere kaart hetzelfde zijn immers dezelfde kaarten
 
Dan zou het dus in principe mogelijk moeten zijn om tot 5 beeldschermen aan te sluiten! Succes verder!
 
nou ik heb de 2 beeldschermen prima aangesloten en werk toch liever zonder Eyefinity (dus gewoon 2 pc monitoren aangesloten zodat ik meer kan schuiven op en neer met vanalles)
Echter nu lukt me nog altijd iets niet, zodra ik een 3e wil aansluiten (dit is een Sharp LCD TV) via de HDMI ingang van de tv (hdmi uitgang videokaart verbonden met LCD tv) geeft deze totaal geen beeld.
Alleen tijdens opstarten zie ik heel ff snel de POST van de pc op de LCD tv, echter windows 7 ( ik moet zeggen CCC) herkend het scherm wel als zijnde een Sharp LCD TV.
Wat mij opvalt is dat monitor 1 en monitor 2 in CCC beide met een groot vinkje zijn gemarkeerd als zijnde werkende, de 3e de lcd tv dus wordt gezien maar staat geen groot vinkje bij.

Ik heb vanalles al geprobeerd in CCC , iemand enige idee of ik 3 schermen tegelijk kan spelen? en hoe wat doe ik verkeerd

Thanx alvast
 
Iemand een sugesstie als ik mijn 2 tft schermen ontkoppel hoe ik dan mijn lcd tv aan de praat krijg middels hdmi?
Zit er ergens een instelling niet goed ofzo?
 
nou ik heb de 2 beeldschermen prima aangesloten en werk toch liever zonder Eyefinity (dus gewoon 2 pc monitoren aangesloten zodat ik meer kan schuiven op en neer met vanalles)
Echter nu lukt me nog altijd iets niet, zodra ik een 3e wil aansluiten (dit is een Sharp LCD TV) via de HDMI ingang van de tv (hdmi uitgang videokaart verbonden met LCD tv) geeft deze totaal geen beeld.
Alleen tijdens opstarten zie ik heel ff snel de POST van de pc op de LCD tv, echter windows 7 ( ik moet zeggen CCC) herkend het scherm wel als zijnde een Sharp LCD TV.

Als je die 3de monitor wil laten werken over 1 videokaart,MOET je 1 van de monitoren aansluiten via een actieve displayport naar hdmi/dvi of whatever adapter naargelang de aansluitingen je op je monitoren hebt en dewelke je wil gebruiken (niet vereist als ze alle 3 een displayport connector hebben)

Wat je wel nog kan proberen,is crossfire uitschakelen in CCC,en evt de crossfire bridge verwijderen tussen de 2 kaarten,dan kan je de 2de videokaart apart gebruiken.........na reboot in je windows beeldscherm opties kiezen voor uitgebreid bureaublad.
Tip:bij de optionele downloads op de ATI driver download page,kan je Hydravision downloaden,dit programma is bedoeld om je uigebreid bureaublad in te delen.
 
Crossfire uitzetten is geen optie dan werken ze niet meer sneller in combinatie met mijn videobewerkingssoftware.
Moet toch mogelijk zijn om alkeen mijn hd tv aan te sluiten via de hdmi uit naar de hdmi in van de tv?
 
Zou idd moeten lukken.........misschien dat je beeldscherminstellingen nog moeten aangepast worden naar een resolutie en een refreshrate die je Sharp ondersteund,voordat je'm aansluit....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan