ATI 9700 TX vide card settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Allereerst: waarom is er geen aparte sectie voor video cards?

Wie weet hoe je een videocard het beste kunt afstellen?
En dan in het bijzonder mijn ATI9700 kaart. Dit is niet de Pro card maar de TX (Dell).
Ik speel spellen en doe aan video-editing.

Wordt anti aliasing door elk spel ondersteund, of moet je dat in het spel zelf aan of uit zetten?
Idem voor anisotropnic filtering (FSAA)?
In Falcon (F16-sim) geeft dat laatste prachtig mooie landschappen/textures met weinig trillingen en nagenoeg geen karteltjes, maar de letters in de cockpit zijn niet meer (zelfs bij 2x FSAA) niet meer te lezen.

Is de beste instelling "toepassings gebonden" oftewel overlaten aan het spel, of kun je zo hier en daar extra kwaliteit krijgen? Mijn pc is snel genoeg.

Als je de keuze hebt (IL2) tussen Direct3D en OpenGL instellingen binnen het spel, welke kun je dan het beste kiezen?

Snel schrijven of fast write zoals op de Smartgart tab van de ATI, moet je dat nu aan of uit zetten. In de discussie over Falcon en ATI zegt bijna iedereen dat het uit moet. Maar wat doet dat eigenlijk.

Welke driver is de beste? Ik heb nu de laatste de 3.9 en zie eigenlijk geen verschil met de 3.1 versie van Dell.
Iemand die weet of de Omega drivers nog beter zijn?

Ik heb een P4 2,4, 512Mb, ATI9700, 128Mb.

Geplaatst door JWeetje

Verplaatst naar de speciale sectie voor Videokaarten, sterker nog, ATI videokaarten...

Dat is snel.

Maar onder 'Hardware Intel/AMD' heb ik niet naar videokaarten gezocht.
Ga meteen kijken of ik daar al vast niet wat antwoorden kan vinden.
Bedankt.

Geplaatst door JWeetje

Wie weet hoe je een videocard het beste kunt afstellen?
En dan in het bijzonder mijn ATI9700 kaart. Dit is niet de Pro card maar de TX (Dell).
Ik speel spellen en doe aan video-editing.

Wordt anti aliasing door elk spel ondersteund, of moet je dat in het spel zelf aan of uit zetten?
Idem voor anisotropnic filtering (FSAA)?
AA en AF word niet door elk spel automatisch ondersteund. Je moet em op Toepassingsgebonden zetten of gewoon een setting hoger bij je videokaart-opties.

In Falcon (F16-sim) geeft dat laatste prachtig mooie landschappen/textures met weinig trillingen en nagenoeg geen karteltjes, maar de letters in de cockpit zijn niet meer (zelfs bij 2x FSAA) niet meer te lezen.
Wellicht een bug in het spel? Controleer het spel op updates.

Is de beste instelling "toepassings gebonden" oftewel overlaten aan het spel, of kun je zo hier en daar extra kwaliteit krijgen? Mijn pc is snel genoeg.
Als je em op Toepassingsgebonden zet, bepaalt je systeem zelf of deze fucntie(s) wordt ingeschakeld of niet. In jouw geval staat ie dikwijls al aan.

Als je de keuze hebt (IL2) tussen Direct3D en OpenGL instellingen binnen het spel, welke kun je dan het beste kiezen?
Direct3D is mooier, OpenGL is sneller. Het is maar net wat je wil.

Snel schrijven of fast write zoals op de Smartgart tab van de ATI, moet je dat nu aan of uit zetten. In de discussie over Falcon en ATI zegt bijna iedereen dat het uit moet. Maar wat doet dat eigenlijk.
Het moet uit, aangezien je kaart het niet ondersteund en je problemen met de weergave gaat krijgen. AGP Fast Write houdt in dat er een directe communicatie is tussen je cpu en gpu zonder eerst gebruik te moeten maken van het intern geheugen. Helaas is het verschil tussen aan of uit nihil.

Welke driver is de beste? Ik heb nu de laatste de 3.9 en zie eigenlijk geen verschil met de 3.1 versie van Dell.
Iemand die weet of de Omega drivers nog beter zijn?
Ik gebruik Omega-driver 3.9 voor mijn Radeon9700Pro en deze doet et perfect.

Ik heb een P4 2,4, 512Mb, ATI9700, 128Mb.

Wauw!

Jij weet veel. Hoe weet je dat allemaal.

Gewoon op toepassingsgebonden zetten is safe.
Maar kan ik met 4x AA en misschien 16x (of 8x) FSAA betere beelden afdingen? Of wordt dat soms gewoon niet ondersteund? Maar zo niet dan is het toch niet erg dat ik 'm op die settings heb staan.
Vooral dat 16x FSAA heeft veel effect.

Omega dus. Heb je ook ervaring t.o.v. de standaard 3.9 drivers van ATI?
Ik heb die Omega driver (c-versie) er op gehad, maar ik werd gek van al die mogelijkheden.
Wat is de beste setting met die drivers? Of is de default installatie goed genoeg?

Re: Wauw!

Geplaatst door JWeetje
Jij weet veel. Hoe weet je dat allemaal.

Gewoon op toepassingsgebonden zetten is safe.
Maar kan ik met 4x AA en misschien 16x (of 8x) FSAA betere beelden afdingen? Of wordt dat soms gewoon niet ondersteund? Maar zo niet dan is het toch niet erg dat ik 'm op die settings heb staan.
Vooral dat 16x FSAA heeft veel effect.

Omega dus. Heb je ook ervaring t.o.v. de standaard 3.9 drivers van ATI?
Ik heb die Omega driver (c-versie) er op gehad, maar ik werd gek van al die mogelijkheden.
Wat is de beste setting met die drivers? Of is de default installatie goed genoeg?

Hoe hoger de setting, hoe zwaarder je systeem het kan krijgen. Het is gewoon zelf ff uitvogelen wat voor jou het beste werkt.

Ik heb alleen maar Omega 3.9 gebruikt. Voor deze driver had ik de 3.7 van ATI zelf. Deed et perfect. Wat is er zo moeilijk aan de Omega 3.9? Je installeert alleen de driver en desnoods de Control Panel. De overige opties vink je uit. Pies of keek.

Thanks

Bedankt.
Ik ga die Omega drivers proberen.
Als er wat is kom ik hier terug.

Verschil?

Ik heb nu de Omega drivers. Ik zie nog geen verschil met de ATI 3.9.
Ik vergelijk in Flight Simulator 2004. Frame rates zijn nagenoeg gelijk.
Ik heb AA op 4x en FSAA op 8x gezet.
Bureaublad/pc staat op 1024x768x32. Ik had dat in FS2004 ook, maar het valt me nu op dat als ik 1600x1200x32 kies dat het beeld een stuk stabiler (minder flikkeren) maakt. Ook hier geen verschil tussen ATI en Omega. Die 1600x1200x32 maakt meer verschil dan 8x of 16x FSAA en ook meer verschil dan bijv. 1280x1024x32.
Zulke settings vreten nogal frames. Meestal haal ik 30+, maar bij landingen en zo zakt het wel eens weg naar 15-18, en 15 is echt te weinig. Daar moet ik nog even mee spelen.

Falcon is inderdaad een oud spel niet gemaakt voor zulke grafische kaarten en mogelijkheden. Maar bij FS2004 worden de teksten ook onscherper met 8x of 16x FSAA.
Beeldscherm staat op 100Hz, maar misschien moet dat nog naar 85.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan