Ati A3

Status
Niet open voor verdere reacties.

demette

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
ik zit al enkele maanden met een probleem: ik heb in oktober een nieuwe pc gekocht en al van in het begin krijg ik regelmatig foutmeldingen ove rmijn grafische kaart (on-board, een ATI A3) en soms valt de pc gewoon uit (tijdens een spelletje bvb).
op de website van ATI is er geen driver te vinden voor dergelijke grafische kaart en als ik de pc laat herstellen in de winkel moet ik hem 3à4 weken daarlaten! zolang kan ik echter niet zonder, dus blijf het probleem maar aanslepen.
kan iemand mij helpen?

heb het net geprobeerd, maar neen, ook deze lost het probleem niet op (ik vermoed dat deze driver dezelfde is als die op de cd-rom die ik gekregen heb)
toch bedankt voor de tip

ook geprobeerd, met enkel negatief resultaat tot gevolg. als ik nu met windows media player een liedje afspeel, terwijl de computer er visualisaties aan geeft, valt hij gewoon uit.

vertel eens precies wat er in je pc zit! de specs.
en besturingssysteem, dan kunnen we verder kijken!

ik heb dus een pc met:
-AMD Athlon 1800+
-256 MB DDR
-40 GB (7200rpm)
-DVD-ROM (16x)
-CD-RW (30x10x40x)
-ATI A3 IGP 320 (grafische kaart) met S-video uitgang
-AC '97 (geluidskaart)

verder heb ik 3 PCI-sleuven en 1 AGP-sleuf.

mijn besturingsysteem is Windows XP (Home Edition)
zou het bvb kunnen helpen om WinXP Professional Edition te installeren?

ben daarnet ook nog eens in de winkel langsgeweest waar ik de pc heb gekocht en aar zeiden ze mij dat hij dat hij terug naar de fabriek moest gestuurd worden omdat ze vrezen dat er een probleem is met de hardware. is dit waarschijnlijk volgens jou?

ja moeilijk wat de winkel zegt zou heel goed kunnen, maar het hoeft niet zo te zijn? het is echter wel vreemd dat hij het niet doet! als je nog garantie hebt is het natuurlijk een optie, maar dan ben je de pc wel even kwijt denk ik! download aida32 eens voor een diagnose test, van het systeem, misschien dat er een fout wordt aangegeven?http://www.accw.nl/links/aida.htm
anders is er vast hier nog wel iemand die je verder kunt helpen! suc6

AIDA geeft aan dat er geen problemen zijn met de grafische kaart, hoewel die er duidelijk wel zijn. als ik op de link nr een driver klik in het programma kom ik bij ATI uit en moet ik de grafische kaart uit een lijst selecteren waar hij niet tussen staat. binnenbrengen in de winkel zal de enige oplossing zijn zeker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan